Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två routrar från netgear

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Ska köpa mig en trådlös router och kollar på märket netgear. Har sneglat på deras WGT624 länge och den verkar väldigt intressant. Nu har dock netgear släppt WGT324 som verkar vara likadan fast i denna kan man ansluta en USB2.0 hårddisk eller annan minnesmedia. Har kollat i PDF-filerna och det verkar som att WGT624 stödjer 152bit kryptering, vilket inte WGT324 gör.

Det blir väl en 54mbit anslutning som min dator klarar av. Innebär det att vid bra täckning får jag 6.7MB/s överföringshastighet till min hårddisk eller är det högst teoretiska siffror? Det kanske inte är klokt att skicka över stor mängd data då jag läst att ju mer trafik, desto lättare att hitta nyckeln till nätverket.

Dela gärna med er av era tankar om WGT324.

Tack.

  • Medlem
  • 2004-05-31 11:15

vad är prisskillnaden? Kolla att routern fungerar med din HD, det står om det i nån annan tråd.

http://99mac.se/forum/showthread.php?t=45422&highlight=lacie

Ajdå, sökte på modellen men hittade inget

Prisskillnaden är ca 200 kronor. Visserligen har dem bara testat Maxtor OneTouch 120GB men min 250GB borde fungera också. Priset är inte så farligt om den är som lillebror men med hårddiskstöd. Om nu inte säkerheten äventyras om man skickar flera GB wireless.

Efter ett snack med supporten så är det FAT32 som stödjs. :/
Hur mycket sämre är det än mac os extended journalförd?

1
Bevaka tråden