Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bränd DVD visar inte filerna

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-28 13:24

Har fått en bränd DVD med diverse filer på. Skivan är bränd på en PC och mountar som vanligt. Problemet är att jag bara kan se mappstrukturen men filerna vägras visas.

Om jag visar info på DVD skivan så står det att 4,25 gb används. Men visar jag info på mapparna så står det 0k. Jag har provat på 4 olika Macar som kör Mac OS 10.3.3.

Finns det något program som gör så man kan läsa filerna från skivan? är detta ett känt problem?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-28 13:39

DVD finns ju plus och minus...
Peze är mycket för plus och mac mycket för minus...
Kolla på versiontracker eller google om du hittar något för att öka finders/läsarens förmåga för plus... ...eller be pezetjommen bränna minus...

(N.B. kan vara slightly off här )

  • Avstängd
  • International user
  • 2004-05-28 15:19

Skall nog inte spela så stor rol om det + eller -, den måste dock vara i ISO format. Dubbelkolla att den är bränd på det viset.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-28 15:52

Grejen är ju att den funkar klockrent på PC, men inte på Mac. Vad är det för skillnad, jag menar, om den inte är bränd som ISO så ska den väl inte funka på PC heller? Den mountar ju på Macen...

När du skriver att den fungerar på PC menar du då på samma PC som skrev skivan från början? Dålig billig DVD-media kan fungera utmärkt i vissa spelare, och inte alls i andra. Ibland så fungerar skivan "nästan" enbart på den DVD-brännaren som den är bränd på.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-28 17:13

Den funkar med alla DVD spelare på PC jag har provat... Dvs. inte bara den den är bränd med. Det flummiga är ju att den mountar, och att jag kan läsa mapparna men inte filerna som ska ligga i mapparna.

Jag har samma problem, och jag har brännt på PC och det gäller alla olika skivor både plus och minus
Ser endast mappstrukturen och storleken på skivan.
Ngn måste ju veta vad som är fel

1
Bevaka tråden