Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Typsnitten försvinner!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kör jaguar på en G4 och använder InDesign CS sedan någon månad tillbaka. Men något mystiskt händer med mina typsnitt. Jag öppnar t.ex ett gammalt jobb jag gjort (i gamla InDesign) och en dialog om saknade typsnitt kommer upp. Jag lägger in typsnittet och det funkar (ibland hjälper det endast att lägga in det direkt i InDesign font-mappen). Nästa dag när jag öppnar det nu konverterade InDesigndokumentet är typsnittet borta igen (fast det finns kvar i font-mappen)??? Ett tag var det typsnitten sist i alfabetet som spökade, nu är det de på K och L??? Vissa typsnitt finns i InDesign men inte i Illustrator trots att de ligger i den allmänna font-mappen...skumt! Jag har försökt göra en storstädning bland typsnitt och fontmappar för att undvika dubletter..men mina problem kvarstår. Vad gör jag?

  • Medlem
  • Haparanda
  • 2004-05-27 12:24

Använder du Fontbook (ingår i systemet) eller något annat program för typsnittshanteringen?

Fontbook fungerar perfekt när man använder ett kontors-normalt utbud av typsnitt. För tidningar, tryckerier och byråer som jonglerar typer behövs Suitcase.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-27 12:48

Finns ju tyvärr en massa typsnitt som är konveterade fel!
Men det löser man om man skaffar Suitcase X1
Det är förövrigt det bästa som har hänt filografer!

Har ca 6000 typsnitt och alla funkar med hela CS boken utan att det blir segt.

Testa å installera suitcase så ska du se att ditt problem löser sig
Frontbook gör det bara segt!

mvh tobias

  • Medlem
  • 2009-06-13 10:46
1
Bevaka tråden