Skillnad i batteritid på pbook och ibook 12"?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

som topic säger undrar jag om det är någon skillnad i batteritid när det gäller powerbookens 12-tummare och ibookens 12-tummare....syftar på dom nyare modellerna. Ni som sitter på sådana maskiner, vad får ni för tid vid batteriikonen när ni drar ur strömsladden, har full ljusstyrka och bluetooth samt airport avslaget??

tacksam för svar!

• Oregistrerad
  • 2004-05-26 23:41
Ursprungligen av MarMan Hollow:

som topic säger undrar jag om det är någon skillnad i batteritid när det gäller powerbookens 12-tummare och ibookens 12-tummare....syftar på dom nyare modellerna. Ni som sitter på sådana maskiner, vad får ni för tid vid batteriikonen när ni drar ur strömsladden, har full ljusstyrka och bluetooth samt airport avslaget??

tacksam för svar!

Jag har ca 6,5 timmar på min 14" (iBook), ingen bluetooth och Airport avslagen. Men bara hälften ljusstryka, mer behövs oftast inte.

Vet inte för jag kör alltid med Airport igång. Har dock med normal användning (inkl. iTunes) av datorn inga problem att komma upp i 3-4 timmar på mitt batteri som är ifrån i höstas. Kör jag datorn som bara musikmaskin och med skärmen avstängd kommer jag lätt upp över 6 timmar. Att dimma skärmen gör väldigt mycket på batteritiden. Men eftersom jag inte kört en powerbook har jag inget att jämföra med. Den tid som visas när jag dragit ut sladden är mycket ungefärlig eftersom det beror helt på användningen just då. Men när batteriet är på 50% har jag ofta strax under 2 timmar kvar. Men då är batteriet inte heller helt nytt.

edit: Kör ofta strax över hälften av krämen i skärmen. (Lagom inomhus)

Ursprungligen av MarMan Hollow:

tacksam för svar!

Ladda ner

http://raynersoftware.com/ibatt/

som har en omfattande databas i ämnet.

1
Bevaka tråden