PB15" vägrar att stängas av

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-25 17:06

När jag har arbetat ett tag så vägrar den att slå av sig!
Då får jag tvångsavsluta den genom att hålla in on/off knappen
Startar sen om den och då går den att stänga av men börjar jag att arbeta på dne så vägrar den att stängas av igen!

WTF to do

Mvh tobias

• Medlem
  • 2004-05-26 00:01

Jag har samma problem med min PB17 och vet inte var jag ska börja leta. I mitt fall finns det fler symptom än att omstart, utloggning eller stäng av ej fungerar:
- Powerbookens funktionstangenter (de för volym, ljusstyrka mm) fungerar ej. Det händer ingenting om man trycker på dom.
- Bildskärmsinställningar fungerar ej. Klickar jag på "Displays" i System Prefs badbollar inställningspanelen tills jag dödar den.

Ursprungligen av Syrsa:

Jag har samma problem med min PB17 och vet inte var jag ska börja leta. I mitt fall finns det fler symptom än att omstart, utloggning eller stäng av ej fungerar:
- Powerbookens funktionstangenter (de för volym, ljusstyrka mm) fungerar ej. Det händer ingenting om man trycker på dom.
- Bildskärmsinställningar fungerar ej. Klickar jag på "Displays" i System Prefs badbollar inställningspanelen tills jag dödar den.

Har du provat att justera om strömspararinställningarna för både nät och batteridrift ?

• Medlem
  • 2004-05-26 10:51
Ursprungligen av Errol Garner:

Har du provat att justera om strömspararinställningarna för både nät och batteridrift ?

Justera hur? Jag kan inte se hur det skulle påverka symptomen.
(Fn har jag "Never" på put the computer to sleep after inactive... i Power-Adapter-läge, och 5 min i batteriläge. Inga automatiska start eller stopp inlagda under "Schedule").

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-27 11:40
Ursprungligen av Syrsa:

Jag har exakt samma problem!

få se vad som händer nu efter uppdateringen om det händer något positivt för mig
Svider ganska så mycket att behöva skenavrätta macen varje gång!

det va ju ok med en pc dom har tillåmed en knapp för det! "reboot"

men va fick jag ut utav skivverktyget?

bara en massa text om att något va fel!

---------------------------------------------------------------------------------------
Kontrollera behörigheter för “Macintosh HD”
Determining correct file permissions.
User differs on ./Library/Internet Plug-Ins/Shockwave Flash NP-PPC, should be 0, owner is 501
Permissions differ on ./Library/Internet Plug-Ins/Shockwave Flash NP-PPC, should be -rw-rw-r-- , they are -rw-r--r--
User differs on ./Library/Internet Plug-Ins/flashplayer.xpt, should be 0, owner is 501
Permissions differ on ./Library/Internet Plug-Ins/flashplayer.xpt, should be -rw-rw-r-- , they are -rw-r--r--
User differs on ./Library/Perl, should be 0, owner is 501
Group differs on ./Library/Perl, should be 80, group is 20
Permissions differ on ./Library/Perl, should be drwxrwxr-x , they are drwxr-xr-x
We are using special permissions for the file or directory ./System/Library/Filesystems/cd9660.fs/cd9660.util. New permissions are 33261
Group differs on ./Users/Shared, should be 0, group is 80
Permissions differ on ./private/var/log/install.log, should be -rw-r--r-- , they are -rw-r-----
Permissions differ on ./private/var/log/wtmp, should be -rw-r--r-- , they are -rw-r-----
The privileges have been verified or repaired on the selected volume

Behörighetskontrollen slutförd
---------------------------------------------------------------------------------------

mvh tobias

Bara jag som kom att tänka på HAL i 2001: A Space Odyssey när jag läste rubriken?

"I'm afraid. I'm afraid, Dave. Dave, my mind is going. I can feel it."

Kan det här kanske vara något att prova? http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449

P.S. testa att reparera skivbehörigheter först (i Skivverktyg)

1
Bevaka tråden