Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fuskare i onlinespel

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har just börjat spela Medal of Honour Spearhead On-Line. Och har märkt att vissa motståndare är sjukt svåra att döda. Går det att fuska på onlinespel av den här typen.

Detta har hänt:

Jag springer full fart framåt, och blir OMSPRUNGEN av en snubbe som springer typ 2ggr fortare än jag. Han vänder sig om och skjuter mot mig, men efter bara typ 2 skott måste han ladda om. Jag pumpar honom full med bly från mitt SMG, jag skojar inte när jag säger att jag satte MINST 25 SKOTT rätt i honom.

UNDER TIDEN (alltså när jag skjuter) TAR HAN UPP SIN PISTOL OCH DÖDAR MIG MED ETT SKOTT OCH SPRINGER VIDARE!!!

:eek:

Visst är jag en sopa på att spela, men så dålig kan jag omöjlig vara.

Min anslutning är Telia 500mbit och jag har Powerbook 1ghz 700+ ram.

Går det att fuska i den här typen av spel, eller var det bara en bugg?

" (99) sgt Four-Eyes "

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-05-25 15:57

Om det går att fuska i shot-em-up spel på nätet? Ohja mycket!!
Speedhack, wallhack, aimbot, autoduck, label-cheat, you name it, its there.

Det finns mycket fusk till i stort sett alla spel, men särskilt mycket i dessa.

Ursprungligen av gleisner:

Går det att fuska i den här typen av spel, eller var det bara en bugg?

" (99) sgt Four-Eyes "

I just Medal Of Honor på vissa servrar vill inte motståndarna att man ska byta till deras sida. Detta på grund av att den är "uppgraderad" till superspringhastighet och vapen som skjuter kanonkulor men väger som en fickkniv. Ibland är det bara ett visst vapen som är "uppgraderat" - mitt råd är att byta server från fuskditon.

kör inte MoH med punkbuster? fast punkbuster kanske inte är så bra emot aimbots/etc?

Servern måste ha Punkbuster påslaget för att den ska kicka in. Mitt råd (som jag själv följer) är att BARA spela på Punkbuster-enablade servrar.

Och hur kul är det att vara bäst på ett spel för att man fuskar? Vilka nollor!!!

Ursprungligen av Nicklas Högås:

Och hur kul är det att vara bäst på ett spel för att man fuskar? Vilka nollor!!!

Folk slutar i allmänhet att fuska när de förlorat oskulden.

Ursprungligen av thevil:

Lira menar du.

Strax innan har jag hört

Är man bara ut efter att vinna så är det nog ganska roligt...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-25 22:30

Sen är det ju ofta sa att du spelar mot riktigt vassa killar. Tro mig, när jag började lira CS (beta 5.2 år 1999 tror jag), skrek jag chiiter var fjärde sekund. Tre år senare sitter jag och småler åt folk som skriver chiiter till mig.
Good times.

Summa summarum: du kan ha träffat på nån leet bastard, chansen e större att det var en chiiter tyvärr.

mvh
en föredetting på online lir
b0bben

Men hur vet man att servern är fuskfri/punkbuster-enablad?

Står det någonstans i serverns namn, eller är det någon filterfunktion när man söker upp servrarna?

1
Bevaka tråden