Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft Office 2004 finns att beställa

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Från och med nu går det att beställa Microsoft Office 2004 - en efterlängtad efterföljare till Office X.

Priset är 4.152 kr för standardpaketet eller 2.392 kr för en uppgraderingsbox (priser exkl moms) och enligt våra uppgifter kommer dom första leveranserna till Sverige den 14:e Juni, cirka tre veckor bort.

Ett exempelar av Office 2004 finns just nu i testlabbet och vi lovar att återkomma med en granskning inom kort med ett efterföljande test innan premiären.

För dig som är student eller lärare kan vi berätta att Office 2004 endast kostar 1.192 kr.

Microsoft Office 2004 på AppleStore

Senast redigerat 2004-05-25 15:01

Cool låda va?

Ursprungligen av Björnström:

Cool låda va?

Lådan är grym! Hoppas bara att innehållet är lika fräscht som lådan.

Lite synd bara att jag som ska köpa studentversionen inte får den utan bara en vanlig beige och trist kartong

Ursprungligen av mrsandin:

Lådan är grym! Hoppas bara att innehållet är lika fräscht som lådan.

Lite synd bara att jag som ska köpa studentversionen inte får den utan bara en vanlig beige och trist kartong

Så här ser den ut på riktigt (tack till svenska Microsoft och MacSupport som trollat fram ett exemplar till 99mac)

Ursprungligen av mrsandin:

Lådan är grym! Hoppas bara att innehållet är lika fräscht som lådan.

Lite synd bara att jag som ska köpa studentversionen inte får den utan bara en vanlig beige och trist kartong

Äh, den ser likadan ut fst som ett kollegieblock typ...

Collast verkar Proversionen blir, härligt svart

  • Medlem
  • 2004-05-24 22:11
Ursprungligen av mrsandin:

...

Lite synd bara att jag som ska köpa studentversionen inte får den utan bara en vanlig beige och trist kartong

LOL

För den prisskillnaden skulle jag kunna tänka mig att få den i en konsumpåse.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-25 11:58
Ursprungligen av mrsandin:

Lådan är grym! Hoppas bara att innehållet är lika fräscht som lådan.

Lite synd bara att jag som ska köpa studentversionen inte får den utan bara en vanlig beige och trist kartong

Jag måste säga att det känns bisarrt att man inte kommit ifrån paketeringshysterin. Ser fram emot den tid då vi likt med musik (i USA), kan ladda ner all programvara, utan miljöförstörande och onödiga emballage. Ibland undrar jag om man inte skulle piratkopiera bara för att spara miljön.

Vänligen, Ylan

Tänkte precis samma sak Det första tänker när man går in på apple.com är "wow, grym låda"

Har testat 2004 ett tag och tycker det hittills funkar alldeles utmärkt. Powerpoint har fått ett antal förbättringar som är vettiga, t.ex. att man kan se vilka slider som kommer härnäst, tiden man talat, egna anteckningar osv. vid presentationer. Mycket bra.

Project center tycker jag är lysande, dock tvekar jag till att byta från mail/adressboken/iCal till Entourage. Vill hellre ha separata program...

Urklippshanteringen är bra också, just det att den delas av alla program.

Kompabilitets-testen är också bra om man som jag jobbar med en blandad uppsättning datorer. Enkelt och smart.

Anteckningsläget i Word uppskattar jag också. Är kanske knepigt att lära sig, men när det väl sitter går det snabbt att anteckna. Om man nu bara kunde lära sig skriva snabbt nog

Stabiliteten upplever jag som bättre, men det vet jag inte riktigt, då jag bara använde det i två veckor och sen avinstallerade.

Får se om jag har råd med uppdatering, men det verkar lovande, helt klart.

Sitter just och testar Demo-versionen. Får inte exchange att funka i Entourage nu heller

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-24 17:15
Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Sitter just och testar Demo-versionen. Får inte exchange att funka i Entourage nu heller

Demoversionen är ju ganska stympad, det är mcyket möjligt att exchange inte skall fungera i demon. Mycket badboll när jag kör demon (på min PB G4 400MHz). T

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-05-24 17:48

Vad är en "en efterlängtad efterförsäljare" för något?

Sorry, sheriffen men jag kunde inte låta bli

Ursprungligen av Spooky:

Vad är en "en efterlängtad efterförsäljare" för något?

Sorry, sheriffen men jag kunde inte låta bli

Åfan

Fixar!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-05-24 17:51

Törs man hoppas på att innehållet i lådan ska vara minst lika imponerande som själva embalaget? Eller är det att hoppas på för mycket?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-05-24 17:59

Undrar om det är högre prestanda än vad det är i det slöa Office X?

Inte direkt "smooth".

Ursprungligen av Loranga:

Undrar om det är högre prestanda än vad det är i det slöa Office X?

Nej, det verkar lika slött (om möjligt ännu lite slöare...).
Att scrolla lite mer komplexa Word-dokument (med en del tabeller osv.) går olidligt och oberättigat långsamt. Jag fattar inte varför det ibland ska vara så tungt att scrolla i Mac OS X. Har rätt ofta problem med hackig scroll i Safari också. Mycket störigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-24 20:46
Ursprungligen av star-affinity:

Nej, det verkar lika slött (om möjligt ännu lite slöare...).
Att scrolla lite mer komplexa Word-dokument (med en del tabeller osv.) går olidligt och oberättigat långsamt. Jag fattar inte varför det ibland ska vara så tungt att scrolla i Mac OS X. Har rätt ofta problem med hackig scroll i Safari också. Mycket störigt.

Är det demon eller det skarpa paketet du har testat? Jag har testat demon, och den är som redan nämnts riktigt slö. Jag kan inte se varför uppgraderingen av t. ex. Word skulle bli slöare än föregångaren.

Ändå kommer jag att uppgradera utan tvekan. Jag har kämpat med skript som anropar VBA-makron, och finner det mer än lovligt pilligt. Nu testade jag ett Applescript med demon och det ser mycket lovande ut. Dessvärre(?) måste en del skript uppdateras, då vissa kommandon ersatts med nya, detta kan ju mycket väl vara till det bättre, men dock.

Utskriftsfunktionen på demon är strypt, så jag kunde inte testa att skapa pdf-er automatiskt, men det vore väl faen om inte det fungerade.

Vänligen, Ylan

1192 kr för studentversionen är ju helt klart ett överkomligt pris med tanke på att jag köper kurslitteratur för runt 4000 kr om året. Får se fram mot hösten och jämföra behov och erfarenheter då. Hur är rättstavningen, fungerar den på samma vis som i tidigare versioner?

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-05-25 09:04
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

1192 kr för studentversionen är ju helt klart ett överkomligt pris med tanke på att jag köper kurslitteratur för runt 4000 kr om året. Får se fram mot hösten och jämföra behov och erfarenheter då. Hur är rättstavningen, fungerar den på samma vis som i tidigare versioner?

Här bör dock tilläggas att MS Office-kompatibla StarOffice och OpenOffice i fullversion båda kostar mindre än den stympade studentversionen som Microsoft erbjuder (IIRC). Jag håller med det som tidigare sagts: kool låda.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-25 12:12
Ursprungligen av Ciofey:

Här bör dock tilläggas att MS Office-kompatibla StarOffice och OpenOffice i fullversion båda kostar mindre än den stympade studentversionen som Microsoft erbjuder (IIRC). Jag håller med det som tidigare sagts: kool låda.

StarOffice finns inte till mac och OpenOffice är gratis.

Ursprungligen av Ciofey:

Här bör dock tilläggas att MS Office-kompatibla StarOffice och OpenOffice i fullversion båda kostar mindre än den stympade studentversionen som Microsoft erbjuder (IIRC). Jag håller med det som tidigare sagts: kool låda.

Finns StarOffice till Mac OS X? Det trodde inte jag... OpenOffice är bra, stabilt och det fungerar. Men är både segt, saknar bra rättstavning och är dessutom fult, fult och fult. Sa jag segt och fult? Dessutom vågar jag inte skicka in filer från OOO när mina föreläsare vill ha .doc-dokument eftersom dom har en förmåga att se riktigt fula ut i deras versioner av Word.

Och vad är set som stympas mer än kartongen, som ju fortfarande är snygg?

Edit: Stavfel. Andra hann dessutom före...

Ja, skiljer inget där vad jag sett.

Bra, tror jag, tycker bara att det felar lite för ofta, men trots det så är rättstavningen och Excel det bästa med Office-paketet.

Entourage och exchange fungerar utmärkt. Åtminstone de tester jag gjort mot en exchange 2003-server.

  • Medlem
  • 2004-05-24 19:48

Är det nån skillnad mellan studentversionen och den vanliga förutom priset?

Ursprungligen av 3OPAH:

Är det nån skillnad mellan studentversionen och den vanliga förutom priset?

Nope.

Ursprungligen av Joacim Melin:

Entourage och exchange fungerar utmärkt. Åtminstone de tester jag gjort mot en exchange 2003-server.

Då får man väl hoppas att det bara är på vår server eller hos mig som något är fel då. Skönt att höra att det funkar för vissa. Vi har precis uppgraderat Exchange till 2003. Ska höra med konsulten som satt upp det om något måste aktiveras på serversidan.

Finns OO.org och StarOffice för Mac? Jag ser ingen anledning att ge Microsoft 4000 kr till, har redan köpt Office v.X.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-24 20:48
Ursprungligen av Sundevall:

Finns OO.org och StarOffice för Mac? Jag ser ingen anledning att ge Microsoft 4000 kr till, har redan köpt Office v.X.

Jag sympatiserar förvisso med open source-världen, men undrar huruvida det inte är värt en uppgradering. Går det att automatisera de program du ger som exempel?

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • 2004-05-25 12:07
Ursprungligen av Sundevall:

Finns OO.org och StarOffice för Mac? Jag ser ingen anledning att ge Microsoft 4000 kr till, har redan köpt Office v.X.

Ja, det finns för OS X. Den versionen som finns nu använder X11, men det ska inte vara något problem. "Native"-versionen lär dröja men det jobbas på den.

Bevaka tråden