Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Ogiltig Telefon" på T610

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Matts E. Lindmark:

Nu är det mycket längesedan jag hade ogiltig telefon med min T39. I fredags träffade jag på några tjejer som hade någon Nokia och de hade också ogiltig telefon. Jag hörde tydligt att de klagade på det meddelandet.

Frågan är om det är telefonen eller nätet? Jag misstänker nätproblem, telefonproblem i vissa fall.

japp, "ogiltig telefon" kommer av att det är nätfel, och vodafone "jobbar hårt" på det...
det brabbar alltså även Nokia telefoner, men det var inte vad dom sa i butiken från början, då var det bara Sony/Ericsson mobiler minsann...

en liten update på mobilfronten just nu:

min T610 har ballat ur helt o hållet efter reparationen, det är liksom underligt att när man lagar en grej, men det uppstår 2 nya fel på vägen...
så nu har jag en ful lånetelefon igen, nån Sony/Ericsson mobil, vet inte modell (skit samma liksom)...

det komiska är väl att eftersom jag fick ett nytt simkort häromdagen så slutade mitt gamla sim att funka och jag klippte resolut sönder det gamla kortet, i tron om att nu var min telefon hel och skulle funka bättre med det nya simkortet.

men !!!

det bidde en sådan otroligt dålig tajming på allt, eftersom min nyreparerade T610 fick fel på sig efter bara 2 dagar, då var det ju den sköna "insert sim" som dök upp, och telefonen var obrukbar igen...
eftersom jag inte hade backat upp mina telefonnummer, fråm varken min T610 eller från mitt gamla sim, till det nya simkortet så kunde jag inte få med min telefonbok till lånetelefonen, inte ens genom bluetooth, för det har inte låneluren...
och eftersom jag (i min upphetsning av nyrep. T610) klippte mitt gamla simkort (där min telefonbok låg) så har jag nu ingen telefonbok alls, annat än i min mac...
men lånenallen har ju inte bluetooth, så det hjälper mig föga...

riktigt tråkigt blir det utan telefonbok...
att knacka in en telefonbok den manuella vägen finns ju inte liksom...

och som grädde på moset så bidde jag 2 minuter sen till ett möte idag, det var bekanta som inte kunde vänta eftersom dom skulle iväg och spela, så jag kunde inte ens ringa och meddela att jag blir 2 minuter sen, eftersom det var 3 minuter innan som telefonen gick sönder...

det hela känns lite som om moment 22 har fått en snabbvisit av murphys law, en ganska otrevlig kombination som jag inte rekommenderar...

hhhmmm...
jag kanske borde ändra username på 99mac till 22moment istället för 12moons ?

unbranding

Jag har sett att ordet unbranding förekommer ganska ofta i diskussionerna. Vad är egentligen unbranding?? Kan någon förklara??
Tack!

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-06-16 22:36

Man tar bort "skit" som ex Vodafone Live i telefonerna osv. Fattar inte att folk står ut med Live lurarna faktiskt iconerna är ju knappast inte till det bättre.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-16 22:41

"Ogiltig telefon" beror på att IMEI-nummret inte clearas i nätet…
dvs. I nätet uppträder telefonen som en telefon som är spärrad på IMEI-nummret…

Huruvida detta ligger i telefonen eller i nätoperatörens servrar (eller om ni har snott era telefoner era fulingar ) vet inte jag

en ny update...

jag har idag fått tillbaka min telefon efter en andra vända inne på vodafones reparationsverkstad...
denna gången tog det nästan 4 veckor, men jag fick som sagt tillbaka den idag...
tydligen hade den inte gått att fixa, så jag fick en splirrans ny T610, tackar o bockar...

det bästa är att denna nya T610 är att den har den "gamla" mjukvaran i sig, så att imorgon bitti så står jag i min nygrävda skyttegrav utanför ReConnect på drottninggatan och kommer svepa in i butiken så fort dom öppnar...
det kommer bli sååååå skönt att bli av med dessa jäkla vodafone menyer o sånt tjafs...

gött mos ms dos

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2004-06-30 23:20

ooh nice. o problemet var "ogiltig telefon" ?

har inte haft problemet på länge nu så jag ligger i lä....

Ursprungligen av carpark:

ooh nice. o problemet var "ogiltig telefon" ?

har inte haft problemet på länge nu så jag ligger i lä....

njae, det var inte bara ogiltig teledon, det var "insert sim" och sånt skit också...
den bara pajade...
tror iofs att jag hade fått ett måndagsex eller något sånt, för den var inte riktigt som den skulle...

men nu så har den varit stabil i ett par timmar, så det känns ju bra...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-01 02:13

Jag har haft problem med "ogiltig telefon" med både en T65 och en T68i med Comviq så det verkar som om det inte bara är Vodoo-phone som har problem. Det verkar snarare som det är SE som strular. Jag vet att flera av mina kompisar har haft liknande problem och det är bara de med SE-lurar som det strulat för.

njae, jaghar haft en lånetelefon från nokia, och det var ogiltig telefon på den med ibland...

men nu så !!!!!!

äntligen har jag min egen T610 utan en massa jäkla menymekk från vodafone...
var inne hos reconnect idag och blåste mobilen, och det bidde sååååå fint...
tog hem den, körde över mina kontakter och lite bilder...
klappat o klart...

gött som körv, å körv som e så gött...

Bevaka tråden