Köra script med kortkommando

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-05-22 18:40

jag vill köra ett apple script med ett "globalt" kortkommando, typ F8 gömmer alla program.

Det borde ju gå... men hur fixar man det? (alltså inte scriptet, utan att köra scriptet med F8)

Tack på förhand!

Testa Butler. Den kan kan köra script via kortkommando. Programmet har bland många andra funktioner även just den (gömma övriga program).

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-05-22 23:15

Jag har försökt med Systeminställningar men lyckas inte. Vad ska man skriva som menynamn? "Switch To Finder", som scriptet heter, fungerar inte. Det är ju nästan som en sökväg med "Finder Scripts" och "Switch To Finder", ska man ha med det på något vis?

Butler verkar trevligt, jag ska nog utvärdera lite, kanske kolla konkurrensen också. Men jag skulle vilja fixa det utan tredjepartsinblandning... är inte mitt kära OSX så smart?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-05-23 02:21
  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-05-25 13:43

Butler är för stort och mycket... vill inte ha alla menyer och tjafs!

Buckner:

Luma säger:
"Key Xing is no longer available. Unfortunately, we're not currently at liberty to say why Key Xing is no longer available, but rest assured that it's not a quality problem. The last version (2.6.6) of Key Xing is bug-free as far as we know."

Vet du om man kan ladda från något annat ställe?

Du kan ta bort alla menyer i Butler och bara köra med kortkommandon till dina script.

1
Bevaka tråden