Reklamtröjan som aldrig fanns ?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det var en gång en svensk välrenomerad mac-site med ca: 6.500 användare som för ca: 6-8 månader sedan kollade med sina användare om dom skulle vara intreserade av en T-shirt med sitens logga på... många nappade på detta och förhandsanmälde sitt intresse. Ett tag innan slutet av år 2003 så såg det ut som att det bara var veckor kvar och att tröjorna nästan var på väg tillbaka från tryck... men sedan hände något och en total tystnad uppstod... ingen tycks längre komma ihåg detta och kanske har det fallit i glömska. Hela historien är lite märklig då ägaren gjort sig kännd för att driva sina projekt hårt, kanske inte alla gånger som det har hållit hela vägen. Så, då var det sagt - nu kan ni ägna ett par sekunder åt att fundera ut vad siten heter. Ett litet tips är att siten i sitt namn har 2 siffror

GoMiddag - Olle

Jag var inte intresserad av någon tröja så det blev inget.

• Oregistrerad
  • 2004-05-21 14:20

Är väl bara att leta reda på en wayne gretsky t-shirt då...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-21 14:51

mmm... Vill minnas att samma ägare har uppmärksammat mängden deg som går ut samt behovet av deg in...

Räkneexempel...
Min rockorkester trycker t-shirts, totalpris med tryck, moms & klabbet ca 40:-/ st.
Utpris, 150:- Bra slant om man kan kränga några tusen... (eller några hundra)
Lägg på en tjuga, trettio för porto & tejp så har vi en xServer

Ursprungligen av Jonaz:

Vill minnas att samma ägare har uppmärksammat mängden deg som går ut samt behovet av deg in...

Vissa bagare ägnar sig åt muffins och öppnar man ugnen för tidigt och råkar få in kall luft så är det som ett luftslott, det faller lätt platt till botten, kan garantera att av 100 sådana försök så går det alltid fel i 99% av fallen :)... sedan så finns ju historien om bagaren som smet men den hör kanske inte hit Någon mer man kan häckla idag

Hej Olle,
här kommer ytterliggare en.
Hade man fått en USB-lampa så kanske man hade kunnat letat i mörkret. Det var väl 99% säkert att dom skulle gå dagen efter påskhelgen??

Hälsningar
Richard

Ursprungligen av Olle@mac.com:

Vissa bagare ägnar sig åt muffins och öppnar man ugnen för tidigt och råkar få in kall luft så är det som ett luftslott, det faller lätt platt till botten, kan garantera att av 100 sådana försök så går det alltid fel i 99% av fallen :)... sedan så finns ju historien om bagaren som smet men den hör kanske inte hit Någon mer man kan häckla idag

Tankarna på tröjor finns kvar - hade varit intressant att se var du hittar schyssta pikétröjor för 40kr styck (vår offert låg på 130-140kr plus moms). Vi trodde att vi hade en sponsor men den dealen förändrades (fick fick sponsring på annat sätt).

Jag kan lägga ordern till tröjtryckeriet som vill ha förskottsbetalning på tröjbeloppet (ca 50.000kr) när som helst eftersom brodyren är klar. Vi har dock inte riktigt hittat ett sätt att distribuera dom på ett vettigt sätt.

Dom USB-lampor som ännu inte skickats ut finns för packning hos Mailboxes etc sedan i tisdags och skickas med posten.

Vad gäller olika projekt - jag drunknar i arbete och jobbar redan mer än heltid med 99mac, offtopic etc. Det är knepigt att välja vilka saker som skall prioriteras.

Jag vet inte riktigt syftet med denna tråd, är det så att Olle vill hantera tröjprojektet? (i så fall: let rock n roll!)

T-shirts är rätt lätt att få tag på billigt. Vi köper in ca 70 tröjor med färgtryck snart för knappt 60 kr st inkl moms till sektionen. Att det kostar 130-140 kr plus moms för pikétröjor är nog på grund av att det inte är lika många sådana som köps in av tryckeriet och därmed blir priset högre. Men det låter riktigt högt ändå.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-21 18:19

Lägg ner stridsyxorna nu era påsktuppar. Här är vi alla vänner.

En tröja hit eller dit . En lampa dit eller hit . Vad spelar det för roll.

Föressten den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

Var inte barnsliga, och gnäll över små saker. Fick ni ingen saft till bullarna när ni var små eftersom det blivit sådan prestige i små saker.

Precis som Martin säger, varsågoda ta saken i egna händer då om ni tycker att det är högsta prioritet på denna sak .

Martin har säkerligen häcken full bokstavligt talat med andra saker som säkerhetsställer hans överlevnad precis som vi alla andra har i dagligt bruk. Inget fel med det.

Bara bedriften att hålla igång denna site mm... måste ses i ett större perspektiv än uteblivna tröjor med tryck.

Därmed basta.

Ursprungligen av CUBEIS:

Lägg ner stridsyxorna nu era påsktuppar. Här är vi alla vänner.

En tröja hit eller dit . En lampa dit eller hit . Vad spelar det för roll.

Föressten den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

Var inte barnsliga, och gnäll över små saker. Fick ni ingen saft till bullarna när ni var små eftersom det blivit sådan prestige i små saker.

Precis som Martin säger, varsågoda ta saken i egna händer då om ni tycker att det är högsta prioritet på denna sak .

Martin har säkerligen häcken full bokstavligt talat med andra saker som säkerhetsställer hans överlevnad precis som vi alla andra har i dagligt bruk. Inget fel med det.

Bara bedriften att hålla igång denna site mm... måste ses i ett större perspektiv än uteblivna tröjor med tryck.

Därmed basta.

Hade tänkt att skriva ungefär samma sak
Tycker det är rätt märkligt med så mycket gnäll det är här (tänker på massa andra ärenden). Vi får ju sidan gratis! Man ska vara nöjd med det man får på internet. Speciellt om man inte betalar för det.

/Kristofer

Senast redigerat 2004-05-21 18:34

Samtidigt ska man hålla det man lovar och inte diskutera saker som inte blir av - jag skrev en krönika för ett tag sedan då jag förklarade lite mer om hur jag fungerar.

Jonaz har nu kontaktat mig och kommer eventuellt ta tag i tröjsituationen - skulle vara supernajs inför sommaren.

Ursprungligen av Björnström:

Samtidigt ska man hålla det man lovar och inte diskutera saker som inte blir av - jag skrev en krönika för ett tag sedan då jag förklarade lite mer om hur jag fungerar.

Tycker inte alls att man behöver hålla det man lovar - är inget fel på att skriva att man antingen överskattat sin egen förmåga eller att man har för mycket att göra.. livet ska inte bara vara 99mac. I de fall man tror på idén men inte har tid eller ork att förvärkliga den så kan man faktiskt slänga ut en tråd för att se om någon nappar. Jag läste krönikan då den var ny och har stor förståelse för alla som brinner för en idé - fast OM/NÄR den inte kan fullbordas så är det nog bästa för alla att veta vad som gäller. Så Martin, skapa en ny tråd där du söker nya starka krafter för diverse framtida förbättringar av siterna.

Vet inte om det var bl.a jag som utmålades som stridstupp av CUBEIS, bryr mig inte heller om det - för mig har det alltid varit bästa lösningen att prata om sånt som man inte lyckas eller lyckats med att ro i land oavsett om det är i yrketslivet eller i privatlivet så jag ser inte att jag skulle ha satt igång ett bråk.

Mvh,
Olle Jonsson

• Medlem
  • Gävle
  • 2004-05-21 18:44

Jag är då jättenöjd, dom flesta här är trevliga och man brukar få svar på det mesta.
Fast en tröja skulle jag nog inte säga nej till.. om den va snygg

Förresten Björnström, skickade ett internmess till dej men det verkar inte ha kommit fram?

Det har hänt en hel del sedan den här tråden skapades - ibland behövs det en spark i rumpan

Ursprungligen av Björnström:

Det har hänt en hel del sedan den här tråden skapades - ibland behövs det en spark i rumpan

Skönt att du tog den så... snälla provokationer kan gärna få leda till nått positivt - Olle

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-25 20:43

Snart dags för er sugna att göra plats i garderoberna...

• Medlem
  • 2004-05-25 20:45
Ursprungligen av Jonaz:

Medium 2 st Large 2st ......litar på att designen är tilltalande

Ursprungligen av Jonaz:

Har du mer info än att det nu ser ut att bli av... fanns väl en tidigare intresseanmälan... gör du ny sådan eller kan du gå på den gammla ?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-25 21:53
Ursprungligen av Olle@mac.com:

Har du mer info än att det nu ser ut att bli av... fanns väl en tidigare intresseanmälan... gör du ny sådan eller kan du gå på den gammla ?

Hoppas på webshop...

• Oregistrerad
  • 2004-05-26 08:33

-vill se brodyren-

Är det piké vi snackar fortfarande? Hoppas mer på vanliga t-shirts kanske typ... Piké hade jag när jag var brat, men som synes var det länge sen.

Ta det lite lugnt så kommer det information, jag väntar på provexemplar fortfarande.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-26 10:47

Jag hade egentligen inte tänkt att köpa någon tröja, men en idé.

Ha två alternativ för samma tröja.
Sätt ett vettigt pris samt ett klart högre pris.

Säg 150 spänn för en 99mac tröja och ni gör liten vinst förhoppningsvis, för dom som vill bekänna sin tillhörighet enbart medelst snygg beklädnad.
Sen sätter ni ett klart överpris på samma tröja, för dom som hellre vill bidra till verksamheten och siten, och samtidigt få en tröja.

Jag skulle köpa den dyrare tröjan för att ge ett litet finansieringsbidrag.
Att bara köpa någon 99mac tröja är inte något för mig dock.

Jag beställde två tröjor förra året!

Linus idé tycker jag är ganska vettig... kan modifieras så att 1 pris gäller men att man frivilligt kan betala X antalet ytterligare kronor - allt efter hur det är ställt i plånboken.... vissa är ju studerande medans andra är i den gynsamma att barnen hunnit flytta och plånboken har hunnit bli betydligt mycke tjockare.

Kommer tröjan bli brun då? I så fall syns sommarens svettfläckar jättelätt ju!

Betalar gärna lite mer för att sponsra 99mac.

1
Bevaka tråden