Priser i USA

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-16 22:14

Priserna som står på amerikanska appeolstore, år dom med eller utan moms (eller vad nu den amerikanska motsvarigheten heter)?

Om de är utan, hur mycket måste man lägga till för att veta vad saker (en ipod) kostar?

Var i New York ska man köpa sin ipod?

Olika i olika stater... I nevada är det 7.5%, brukar ligga därikring...

Om du åkert till t.ex. Miami och beställer ifrån en mac återförsäljare som finns i en annan delstat och som bara har affärer i den delstaten så slipper du att betala tax. Annars så ligger tax på ca 4,5 - 7,5% beroende på delstat.

är inget ekonomiskt snille... Man kan alltså spara pengar på att t.ex. köpa sin iPod från USA? och man kan spara olika mycket beroende på var man köper den? Jag ska inköpa en iPod 40 GB med iTrip, blir det billigare om jag ber min polare i New York gå och köpa den där och skicka den eller ska jag köpa den i Sverige?

Med dagens dollarkurs - betydligt billigare att handla i New York, inkl USA moms.

Skickar du och får tulla - blir det nog ungefär samma pris som i Sverige - eller till och med dyrare.. ! Skickar du den som ""gift" och slipper tullen - ja då kan du räkna ut själv...

bobbanbobbelito: Sök på "ipod" och "usa" så hittar du en massa trådar som diskuterar precis detta, där kan du läsa om hur andra gjort, vad som händer om tullen öppnar paketet mm mm.

NY "tax" är på 8.625 % eller däromkring ....var där över påsk och inhandlade min Ipod... så det blir priset på applestore US + skatt,,,,,

det blir billigare än hemma....

Hur funkar det med Tax Free då? Jag köpte en Palm i Thailand och fick tillbaka skatten på flygplatsen. Kan man göra samma i staterna?

1
Bevaka tråden