Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook eller powermac?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-13 00:23

Jag har stora problem just nu. Kan inte bestämma mig för om jag vill ha en powerbook 15" eller vänta och se om nya G5:or dyker upp nu i maj.

Hur länge får man vänta om man beställer en powerbook 15" från Apple nu? Är det bättre att köpa en stationär dator? Aaahhhggg!!

Kommer det nya G5:or och man inte får dem levererade förrän i augusti så försvinner ju hela sommaren utan mac... att jämföra med en powerbook om den levereras hyfsat fort.

Har någon någon åsikt? )

Ursprungligen av marf:

Jag har stora problem just nu. Kan inte bestämma mig för om jag vill ha en powerbook 15" eller vänta och se om nya G5:or dyker upp nu i maj.

Hur länge får man vänta om man beställer en powerbook 15" från Apple nu? Är det bättre att köpa en stationär dator? Aaahhhggg!!

Kommer det nya G5:or och man inte får dem levererade förrän i augusti så försvinner ju hela sommaren utan mac... att jämföra med en powerbook om den levereras hyfsat fort.

Har någon någon åsikt? )

Köp en 12" Powerbook lär räcka över sommaren och kommer nog inte tappa lika mycket i värde som 15"PB.

Det är inte läga att köpa något nu egentligen om du inte behöver det omedelbums. Det skulle vara PB 15 i s f...

  • Medlem
  • International user
  • 2004-05-13 08:11

Det kanske blir lättare om du delar upp allt i mindre bitar.

Bestäm dig först om du vill ha en stationär eller bärbar så blir valet enkelt. Om valet är bärbar, köp direkt. Om det är stationär, vänta till WWDC i början av juni.

Om bärbar eller stationär inte spelar ngn roll, så är det väl naturligast att köpa stationär eftersom du får betydligt mer kräm för pengarna, dvs vänta till WWDC.

Om du absolut inte klarar dig utan dator över sommaren, så skulle jag ändå vänta till WWDC och sen köpa en "gammal" G5a till ngt rabatterat pris.

Hoppas det hjälper

Själv är jag just nu i den trista situationen att jag inte planerar nytt datorköp alls, men ändå har en snart 1.5 år gammal TiBook som inte känns så "spännande" längre men helt ok prestandamässiogt så jag har inga ursäkter att planera nyinköp.

hmm, skall fönstershoppa skärm istället

1
Bevaka tråden