Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Talkommando + lite till

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-10 19:11

Min iBook kom idag!

Första gången jar använder Mac ihuvudtaget så jag har kollat runt lite idag. Mycket spännande!

Öppnade spelet Schack och upptäkte att det hade nått som kallades talkommando. Hur använder man det? Kan man använda det på fler saker?

Jag har combo till min iBook och kan därför inte använda iDVD, kan man på nått sätt ta bort den från baren där nere (som kallas?).

Har en 60 GB hårddisk på den, men efter installationen av operativsystemet så har jag bara 46 GB kvar. Tar verkligen OS X så stor plats?

Senast redigerat 2004-05-10 19:56
Ursprungligen av Cassiopeja:

Öppnade spelet Schack och upptäkte att det hade nått som kallades talkommando. Hur använder man det? Kan man använda det på fler saker?

Tja... jag antar att du kan tala, så jag tror faktiskt inte att du behöver några ytterligare instruktioner. Du slår på det i Systeminställningar. Tänk bara på att funktionen bara är anpassad för engelska, så svenska kommandon fungerar inget vidare.

Citat:

Jag har combo till min iBook och kan därför inte använda iDVD, kan man på nått sätt ta bort den från baren där nere (som kallas?).

Dra bara ur ikonen utanför dockan och släpp, så försvinner den.

Citat:

Har en 60 GB hårddisk på den, men efter installationen av operativsystemet så har jag bara 46 GB kvar. Tar verkligen OS X så stor plats?

Själva OS:et tar inte upp mer än några GB, men det följer ju med massor av program också.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-10 22:08
Ursprungligen av Samuel K:

Tja... jag antar att du kan tala, så jag tror faktiskt inte att du behöver några ytterligare instruktioner. Du slår på det i Systeminställningar. Tänk bara på att funktionen bara är anpassad för engelska, så svenska kommandon fungerar inget vidare.

Fortfarande förvirrad... Hur ställer jag in det? Hur känner den igen min röst? Vad kan jag använda det till? Vad finns för kommandon?

1
Bevaka tråden