Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

NetBeans -> XCode

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag använder för närvarande NetBeans för Java-utveckling men tänkte att det kanske skulle vara trevligt att använda XCode istället. Jag kör utvecklingsprojekt med flera andra som också använder NetBeans och andra IDEér och vi måste kunna dela kod. Det jag egentligen vill är att kunna få upp mitt projekt i XCode med ungefär samma utseende som NetBeans (inga .xcode-filer helst alltså). Förslag? Hur gör ni andra Java-utvecklare?

Ciryon

Hej

Jag kör helst Eclipse, lite långsamt men jag gillar verkligen det IDE:t.

Senast jag testade att köra Java i Xcode tyckte jag det var underlägset Eclipse men det var ett tag sedan och Xcode har ju gått framåt.

Jag tror inte du kan använda Xcode utan att få en Xcode fil. Precis som alla andra utvecklingsmiljöer bygger den på att man jobbar med ett projekt och därmed skapas också projekt specifika filer. Vill du undvika dessa får du nog köra med en texteditor med programmeringsstöd som BBEdid, BlueJ mm.

Annars är ju Ant ett utmärkt verktyg för att bygga java-program och undvika beroenden av IDE specifika projektfiler och dylikt.

Joakim

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-10 14:56

Satt och funderade på vilka verktyg man bör använda vid lite java hackande.
Har fått en bok om Xtreem programming i java och funderar på att hacka lite med ant och CVS.

Tydligen ska man kunna få Xcode att använda sig av ant när man bygger, sätter man upp ett proj från Assistenten (Wizarden) i början som et J2EE projekt så skapar Xcode en build.xml fil, vilket jag misstänker är till för ant, men jag har tyvärr inte fått det hela att fungera....

Så om någon vet hur man gör så är jag i idel öra!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-11 17:20

Jag satte upp ProjectBuilder så att jag använda ant en gång (rätt länge sedan...)...

Kort förklaring:

New Target från Project menyn...
Välj External Target under Special Targets
Ge ditt Target ett namn, t ex compile_jar, make_war, deploy
Dubbelklicka på Target, under Custom Build Tool, Build Tool, anger du din ant-installation t ex /usr/local/ant
i Arguments ska du skriva det som du skulle ha skrivit efter ant om du hade kört det från kommandoraden.

Lycka till

1
Bevaka tråden