Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det blev en switch, trots allt

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-05 23:09

Trots leveransproblemen så blev det en Mac. En begagnad 12" 1Ghz PB istället för dito ny iBook.

Trevlig liten maskin må jag säga och BSD-arvet är bättre än väntat. Fast Enter/Retur-tangenten kunde gott varit lite större. Vidare kunde jag varit utan den inbyggda stekplattan som drar igång efter en halvtimme, till höger om pekplattan.

Undringar:
Någon som tryckt in en 7200-varvare i PB12:an?
Kan man inte minimera fönster så att enbart topplisten hänger kvar á la OS9?

/R

På min PB dubbelklickar jag på namnlisten och då fälls det fönstret ihop, eller på kringlan och då fälls det främsta fönstret ihop. Jag vill minnas att det fungera globalt, jag hittar i alla fall ingen instaällning Finder. Ha! Letade lite till. Det finns en bockruta i Systeminställningar/Utseende för att slå på funktionen.

Men i OS X så far ju fönstret ner i Dock om man dubbelklickar på listen.

Det finns tredjepartstillägg för att fixa minimering-på-plats. http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/12243 hittade jag. Men många är skeptiska mot den här typen av lösningar, eftersom de verkar kunna ställa till problem vid senare uppgraderingar av systemet.

Inte minimering (gul knapp) - fälla ihop på plats. Två olika saker. Testa.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-06 09:59
Ursprungligen av leonardo:

Inte minimering (gul knapp) - fälla ihop på plats. Två olika saker. Testa.

Att trycka på Gula knappen eller dubbel klicka på fönsterramen ger exakt samma resultat. Fönstret minskar och flyttas in till docken. Endast med Windowshade X fälls fönstret till endast ett streck när man dubbelklickar på fönsterramen.

//Rob

Ursprungligen av Yozzi:

Undringar:
Någon som tryckt in en 7200-varvare i PB12:an?
/R

Jag har tryckt in en 7200-spinnare i en PB15" DVI. Känns som en ny dator faktist, och låter minimalt mycket mer än originalet (måste koncentrera sig stenhårt för att höra).

Mvh / Peter

Senast redigerat 2004-05-06 07:15
  • Oregistrerad
  • 2004-05-10 18:44
Ursprungligen av powerpete:

Jag har tryckt in en 7200-spinnare i en PB15" DVI. Känns som en ny dator faktist, och låter minimalt mycket mer än originalet (måste koncentrera sig stenhårt för att höra).

Mvh / Peter

Kan man månne få höra vilken modell du valde? Lika bra att hugga en med goda referenser!

Mvh,
/R

Ursprungligen av Yozzi:

Kan man månne få höra vilken modell du valde? Lika bra att hugga en med goda referenser!

Mvh,
/R

Hitachi Travelstar 60Gb, 7200rpm, 12ms i söktid. 1829:- +moms på macoteket.

Mvh / Peter.

Ursprungligen av Yozzi:

Undringar:
Någon som tryckt in en 7200-varvare i PB12:an?
Kan man inte minimera fönster så att enbart topplisten hänger kvar á la OS9?

/R

Jag beställde min PB 12" Superdrive idag av GRAFIT i luleå. Deras tekniker i skellefteå vilka är certifierade Apple Service Center rekommenderade inte en 7200 varvare i en PB12. Jag hade funderat på det men de avrådde mig. däremot i 15" och 17" så går det bra. Har visst blivit problem med värme i 12" modellen enligt dem. Vill man ha maximal prestanda så går det att boota OS X från en extern firewire disk och har du då en 7200 varvare i den så blir datorn lite snabbare. exakt hur man går till väga vet jag inte men de hade testat det iallafall.

1
Bevaka tråden