Jam Pack eller Soundtrack

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-05 21:10

Har länge tänkt att jag någon dag ska köpa Jam Pack till Garageband. Idag fick jag dock chansen att testa Soundtrack, ett program som kändes mycket bättre och stabilare än Garageband. .

Frågan är nu, är det klokt att satsa på det som för mig är det mest logiska, alltså att köpa Soundtrack istället för Jam Pack, eller är Garageband + Jam Pack egentligen bättre än Soundtrack?

Ursprungligen av oskarrr:

Frågan är nu, är det klokt att satsa på det som för mig är det mest logiska, alltså att köpa Soundtrack istället för Jam Pack, eller är Garageband + Jam Pack egentligen bättre än Soundtrack?

Spelar du något instrument själv? Vad jag förstår finns inga omedelbara möjligheter att i Soundtrack rigga midiprylar eller så.

Jam Pack innehåller exakt samma "samplingar" som hela "Soundtrack". Det du förlorar genom att köpa "Soundtrack" är möjligheten att använda dig utav mjukvaruinstrumenten då dessa enbart finns i GarageBand.

• Oregistrerad
  • 2004-05-06 09:10

Jag har en ibook g4 800 mhz med 512 i ram. Vilket program fungerar bäst på den?

• Medlem
  • International user
  • 2004-05-06 09:12

Använder Soundtrack och Garageband samma format för samplingarna, dvs kan jag använda Soundtrackloopar rakt av i Garageband?

Ursprungligen av mattan:

Använder Soundtrack och Garageband samma format för samplingarna, dvs kan jag använda Soundtrackloopar rakt av i Garageband?

Ja, med lite trixande så ska det gå. Formatet på looparna är desamma.

• Medlem
  • 2004-05-06 09:15

Garageband kommer inte att fungera så bra på den. Det går inget vidare på min iMac G4 med en FWHD på 7200 varv. Den klarar inte ens av att spela demospåren som följer med.

1
Bevaka tråden