Byta ISP ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick precis veta att vår HSB-förening kommer att uppdatera sin TV-anslutning till ComHem och att jag då kan surfa den vägen istället. Jag har nu Bostream 8Mbit/s VDSL och är nöjd med detta men sneglar änndå på ComHem som har något högre "upp-hastighet" och lägre pris. Så gott folk vad talar för och vad talar emot att jag ska släppa mitt VDSL.

Info hos ComHem:

internet cable 8000

Vår snabbaste tjänst för dig med stora krav på din bredbandsuppkoppling.
- Upp till 8000 Kbit/s – hastighet från internet (download)
- Upp till 1000 Kbit/s – hastighet till internet (upload)

internet cable 8000 kostar endast 445 kr/månad. Bindningstiden är 3 månader. Startavgift 495 kr och kostnad för modem 955 kr tillkommer. Startavgift och modem är engångkostnader.

I dagsläget så betalar jag 518 kronor ( inkl. 2 extra IP-nummer ) hos Bostream - om jag byter kommer jag då behöva skaffa en router/switch eller kan jag fortsätta med ethernet-hubben och att alla 3 datorerna änndå får eget DHCP ?

Har inte Bostream tjänsten också 1mbit i uppström? F.ö är ju alla hastigheter teoretiska. Jag har Telia 8mbit ADSL, får max 700-800Kbit/s ner och kanske 60Kbit/s upp. Knappt.

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-05-05 17:00

Bostream har väl fast IP-nummer även på sin 8MBit vilket kan vara trevligt om man vill sätta upp en liten server.

Fast IP betydligt lägre pris = Adamo.se

Inte fast IP men lägre pris utan uppkopplingsavgift = Tiscali.se

Ursprungligen av whoami:

Inte fast IP men lägre pris utan uppkopplingsavgift = Tiscali.se

dessvärre inte heller flat-rate (tror jag det heter) över 10gb

Ursprungligen av David Slättne:

dessvärre inte heller flat-rate (tror jag det heter) över 10gb

Jag har valt Adamo istället, kändes bättre.

• Medlem
  • 2004-05-06 23:34

Olle: Två extra ip-nummer?

Ursprungligen av Ma:

Olle: Två extra ip-nummer?

Ja det är vad jag har nu, valde detta iställer för en router - har 3 burkar som rullar på nätet

1
Bevaka tråden