Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacForum öppnar Pro Store i Göteborg

Tråden skapades och har fått 75 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-05 10:01
Ursprungligen av Max Wik:

Trevligt att man går i skola precis brevid :)... då har man något att göra på rasterna!

NTi då?

Det bästa är nog att dom med den lokalen kan nå en helt ny kundgrupp - vi ( inklusive mig ) andra som varit lite kritiska till dom kanske skulle försöka ändra attityd och låta gammalt groll gå i graven - hatten av för att dom verkligen vill försöka.

Kul med bilder, tack!

  • Oregistrerad
  • 2004-05-05 09:47

Mycket snack om hur fint det blir när Pedagogen flyttar. Jag vet ju inte hur det är med er, men när jag pluggade var jag kanske inte den mest köpstarke göteborgaren…

Däremot så kanske det hänger en massa dreglande ryggsäckar i butiken, och det kan ju göra den mer inbjudande än en tom butik med glas-och-stål-känsla, som jag tänker mig att det kommer att bli.

Vad vet jag. Kul som satan tycker jag att det är i alla fall. Jag vill stå bakom disken. Jag tycker förvisso att jag har blivit trevligt bemött på Macforum, men det står nog höjt över allt tvivel att butiken hade varit mysigare om jag hade varit där hela tiden:D

Ursprungligen av Pelle Gustavsson:

Mycket snack om hur fint det blir när Pedagogen flyttar. Jag vet ju inte hur det är med er, men när jag pluggade var jag kanske inte den mest köpstarke göteborgaren…

Om man tänker lite mer långsiktigt (kanske även långsökt, vad vet jag): Även om studenter inte är köpstarka så kommer de flesta förmodligen bli det när de börjar jobba, etc. Om de dessutom blir lärare så kan man ju hoppas att de försöker få in mer Mac i skolan.

På NTI går det väl dessutom massa PC-nissar som bara väntar på att switcha?

Ett sätt att jobba för att uppfylla detta är ju att erbjuda bra finansieringsmöjligheter för studenter.

Låt oss hoppas att MacForum förvaltar denna möjligheten väl och jobbar för att återvinna förtroendet hos dem de har gjort missnöjda tidigare.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-05 10:38

Kan inte någon synnerligen sysslolös jeppe editera bilderna en smula så vi får se redan nu hur det ser ut när det är öppnat...

(Är man rolig så är det ju bara att klippa in massa folk så affären inte syns )

  • Medlem
  • 2004-05-05 10:50

Det verkar som Matton ligger ett stenkast bort också. Det kan ju inte vara dåligt heller.

Kungsgatan blir nog min favoritgata känner jag på mig, brukar titta in i GW-affären, och på Kompaniet har man suttit och hält i sig öl mer än en gång Nu får man en fin Macaffär vägg i vägg med GW också.

Hej alla på 99Mac
Har med stort intresse följt diskussionen sedan nyheten om vår ny butik släpptes igår.

Vi tycker att det är grymt kul att öppna ett Apple Center mitt i stan och är helt övertygade om att det blir jättebra. Alla de synpunkter som har kommit upp tar vi till oss och lyssnar på. Vår butik skall vara öppen för alla oavsett om man är stor eller liten kund, är man bara nyfiken går det också bra.

99mac tycker vi är ett jättebra och levande forum som befruktar både de gamla och nya inom Mac-Communityn. En del av det unika är att medlemmarna själva styr innehållet, för att citera en annan aktiv webb: "det är Ni skribenter som ÄR forumet"
Vi vill att det så skall förbli. Därför väljer vi att inte vara så särskilt aktiva som skribenter. Vi tycker att ni själva är bättre på att driva diskussionerna utan att vi lägger oss i.

Vi tar gärna emot synpunkter och såväl postiv som negativ kritik. Ni är välkomna att mejla, ringa och helst av allt; besök oss.

Skickar med en iofs lite spegeldassig bild med vår provisoriska skyltning med både gammalt och nytt.

Ha det bra så hörs vi där ute.

Martin Barregård / VD

Inte för att jag söker nytt jobb - men blir det nyanställningar till den butiken - vill hoppas på att det blir kunnigt folk... ja så att det inte ställs dit nissar typ de man ibland råkat beskåde i affärer typ sådana man hittar vid t.ex Backaplan... inget företag nämnt men jag tror att de flesta fattar vad jag menar. Kommer butiken att heta MacForum Concept Store eller Apple Concept Store eller helt sonika MacForum Apple Center ???

  • Oregistrerad
  • 2004-05-05 23:39
Ursprungligen av [email protected]:

hoppas på att det blir kunnigt folk... ja så att det inte ställs dit nissar typ de man ibland råkat beskåde vid t.ex Backaplan...

Hörre-du-va!

(bor där ju… med lite editering av Olles inlägg så blev det kul )

Finns det en Games Workshop-butik i Göteborg nu? En riktig? Damn, det skulle det funnits när jag bodde där.

Ciryon

Per jag trodde du bodde i Kville, men det finns kanske nissar även där

  • Oregistrerad
  • 2004-05-06 16:59

Neej!

Det är inte tillräckligt bra. Men absolut inte dåligt. men den gatan där uppe passerar inte mainstream. Hoppas de byter så fort de kan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-06 17:02

Menar ni personalen på computercity backaplan?

Ursprungligen av markus:

Menar ni personalen på computercity backaplan?

Ungefär så ja - Computer City < > SIBA - ingen större skillnad.

Angående MacForums nya lokal så vore det bra om dom kunde utnyttja flaggstången på fasaden, typ en fullstor flagga med Apple-loggan så att dom syns på långt håll samt absolut fräsha upp nedre delen av den yttre fasaden, nu känns det lång väg att den har sett sina bästa år, dvs. de svarta marmorliknande plattorna som täcker ända upp över skyltfönstren. Nu ser dessa stenplattor ut som om dom drabbats av svampangrepp eller att någon pissat på dom och ingen brytt sig om att hålla dom rena. När jag tittar in på golvet så har detta någon sorts breda kakelplattor som känns lite ogästvänliga och ofräsha, tror att det till vita väggar skulle vara snyggare med ett slitstarkt parkettgolv eller hitta en lösning där golvet ger en mer "välkommen in" känsla, så är det inte nu. Om inte annat så kan man ju tänka på personalen som ska nöta golvet hela dagarna och då är stenunderlag inte så smart.

Bevaka tråden