Mer Minne el. HD?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-04 12:41

Jag har G5 Dual med 1,5gb ram just nu ( jobbar med musik),
Ska jag satsa på 2 st western digital raptor sata diskar eller ska jag köpa 1gb ram istället ?
(både skulle vara mycket bättre men jag måste nog välja).

Känner du att du får slut på ram ofta? Jobbar du mycket mot disk?

Båda uppgradering är bra prestandaförbättringar. Om du inte har stora problem med för lite ram-minne skulle jag ha valt diskarna. Det beror på vilken typ av arbete du oftast gör på maskinen.

Jag jobbar mycket med grafikeditering, och där är ram viktigt-- men även om jag jobbar med stora bilder räcker 1GB ram för mig än så länge. En extern 7200rpm disk i ett speedmania-chassi är nog för de lagringsbehov jag har i nuläget. Skulle jag öka en av dem hade det definitivt varit ram-minnet dock.

• Oregistrerad
  • 2004-05-04 13:01
Ursprungligen av Mats Björnström:

Känner du att du får slut på ram ofta? Jobbar du mycket mot disk?

Båda uppgradering är bra prestandaförbättringar. Om du inte har stora problem med för lite ram-minne skulle jag ha valt diskarna. Det beror på vilken typ av arbete du oftast gör på maskinen.

Jag jobbar mycket med grafikeditering, och där är ram viktigt-- men även om jag jobbar med stora bilder räcker 1GB ram för mig än så länge. En extern 7200rpm disk i ett speedmania-chassi är nog för de lagringsbehov jag har i nuläget. Skulle jag öka en av dem hade det definitivt varit ram-minnet dock.

Jag jobbar, som sagt med musik och då har jag massa softsynthar, ngr av de är trilogy 3,7gb stylus 3,7gb osv.har inte haft ngr problem med varken minnet eller hd, men känner att hd är lite klen, vet inte om två raptor diskar el. 1gb mer ram skulle göra stor skillnad.

1
Bevaka tråden