Hansol H950 19" bra eller?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-02 00:07

Ngn som har denna skärm, berätta gärna om du är nöjd eller om du vill recommendera.
Kostar 5368:- inkl. moms.

Skärmstorlek 19 tum
Certifiering TCO-99
Dot Pitch (mm) 0.294
Maximal skärmupplösning 1280x1024
Betraktningsvinkel Horisontell 170°
Betraktningsvinkel Vertikal 170°
Svarstid (ms) 25 ms
Kontrast 500:1
Ljusstyrka 250 cd/m²
Anslutningar D-Sub & DVI-D
On Screen Display Yes
Antireflex behandlad Yes
VESA Standard Ja (VESA 100x100mm)
Höj och sänkbar fot Ja
Vridfunktion (Pivot) No
Högtalare Ja
Inbyggd TV-Tuner Nej
USB Nej
Monitorkabel ingår Ja, VGA & DVI
Strömförbrukning (Max) 40 W
Dimensioner (BxHxD) 418x438x200 mm
Vikt 7.8 kg
Garanti 3 år, utbyte på plats
Övrigt Denna är också höj & sänkbar

Den räknas som en hyffsad budgetskärm, men jag har sett den IRL och blev inte särskilt imponerad av den. Fast det kan ha berott på PC:n som den var kopplad till...

• Oregistrerad
  • 2004-05-02 00:17
Ursprungligen av whoami:

Den räknas som en hyffsad budgetskärm, men jag har sett den IRL och blev inte särskilt imponerad av den. Fast det kan ha berott på PC:n som den var kopplad till...

Vad var det som du inte blev särskilt impat av ?

Funderade själv på en sån rätt bra pris iallfall om man är efter en 19".
Lite ljussvag var den plus att färgerna kändes dassiga, men annars rätt ok. Kommer jag ihåg rätt så tillåter dom tyvärr 7-17 trasiga pixlar på den...Kändes som lite mycket

Helhetsintrycket... Jag vet, ett diffust svar. Den var inte markant dålig på något sätt (förutom ljusstyrkan), men inte heller bra på något. Jo, skärmen är lite plastig... Och så var inte kontrasten den allra bästa...

• Oregistrerad
  • 2004-05-02 00:31
Ursprungligen av whoami:

Helhetsintrycket... Jag vet, ett diffust svar. Den var inte markant dålig på något sätt (förutom ljusstyrkan), men inte heller bra på något. Jo, skärmen är lite plastig... Och så var inte kontrasten den allra bästa...

Förstår,
Nej, jag blev lite fundersam när jag såg priset, tänkte jag att den var billig för å vara 19". egentligen är jag väldigt sugen på samsung 193p men den funkar inte i mac tyvärr.

• Medlem
  • 2004-05-02 01:21

Vissa återförsäljare har slutat med Hansol, pga av att det var så hög felfrekvens på pixlarna. Det kan ju ha ändrat sig, men jag tror inte att det är ett höjdarmärke.

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-05-02 10:41
Ursprungligen av stfm:

Vissa återförsäljare har slutat med Hansol, pga av att det var så hög felfrekvens på pixlarna. Det kan ju ha ändrat sig, men jag tror inte att det är ett höjdarmärke.

Det är ett mellanmärke som säljer bra pga av sitt låga pris. Vill du köpa billigare och sämre finns t.ex AOC. Jag har haft färre antal returer på Hansol är på Samsung både vad gäller TFT och CRT bildskärmar.

H550 har snäv synvinkel precis som alla andra billiga märken
H750 (gamla) har snäv synvinkel precis som alla andra billiga märken
H750 (nya med L11 panel), inget att anmärka på, 13ms uppdateringshastighet
H950 inget att anmärka på

Det finns inte så många fabriker i världen som tillverkar TFT-paneler.

Kvalité och pris går hand i hand, det finns tyvärr inga genvägar om man vill ha kvalité när det gäller skärmar, det är den bistra sanningen.

1
Bevaka tråden