Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ibook

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-04-28 22:21

har länge funderat på en ibook. och nu när jag precis skulle ta och köpa en så kommer det lite uppdateringar på ibooken som krånglar till det hela.

jag har hela tiden funderat på en ibook 12".

lite frågor...

ska jag maxa 1,256 gb ram.

eller kan man köpa billigare 1gb ram minnen nån annan stans?

blutoth e det nödvändigt?

må väl ERIK

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-28 22:54

Så vitt jag förstår är just minnet billigare hos t ex Macoteket. Köp minnet där i stället.

Blutooth däremot bör du beställa tillsammans med datorn. Då får du nämligen BT inbyggt i burken. Det kan du inte få annars, bara en lös "dongle" som lätt tappas/knäcks osv.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-29 16:16

Minnet är avsevärt billigare på datorbutiken.com. Köp där.

Ursprungligen av Doktor G:

Minnet är avsevärt billigare på datorbutiken.com. Köp där.

Vilken modell är det? Står inte direkt välbeskrivet hos Macoteket.

Kanske är för att man inte ska leta upp rätt minne och beställa från konkurrenterna

  • Oregistrerad
  • 2004-05-06 17:36
Ursprungligen av Andersson:

Vilken modell är det? Står inte direkt välbeskrivet hos Macoteket.

Kanske är för att man inte ska leta upp rätt minne och beställa från konkurrenterna

Ämnet togs upp i en tidigare tråd: http://99mac.se/forum/showpost.php?p=357922&postcount=3

Ursprungligen av badmongo:

ska jag maxa 1,256 gb ram.

eller kan man köpa billigare 1gb ram minnen nån annan stans?

blutoth e det nödvändigt?

Vad ska du göra med 'booken? Behövs MAX minne? Jag hade 512 MB i min senaste Mac (PB15"@867MHz) och det räckte till allt från Q3 till Photoshop.

Bluetooth är smidigt och kan man få det internt är det ett plus. Jag har inga BT tillbehör just nu, men kommer skaffa en BT mus så småningom. En telefon och Salling Clicker ska tydligen vara ganska soft det med

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-05-06 17:41

Dagens ibook tips: Håll den borta i från vatten.

nattens minnestips; köp minnen från absolut billigaste. riskabelt, kanske, men väldigt mycket billigare.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-07 02:29

Till min iBook 12" beställde jag 60 GB hårddisk och Blåtand.

60 GB är jag glad för redan nu, nu har jag 30 GB ledigt, Med standard 30 GB skulle jag redan ha börjat välja och vraka filer och program ...

Blåtand använder jag inte än, men rätt vad det är köper jag en mus eller telefon med Blåtand. Det är billligt att bygga in och skönt att ha inbyggt istället för en klump att sätta in i en USB-port.

Om du inte är säker på att du behöver 1 GB minne, så räcker det med 512 kB.

Du kan ju behöva lite annat - extra batteri, extra nätaggregat ( igår glömde jag mitt på jobbet), laddare för bilen, och inte minst en bra väska. Jag har en Crumpler Crippy Duck, som är perfekt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-07 14:46
Ursprungligen av Sverker Hahn:

så räcker det med 512 kB.

Nu ska du väl inte ta i i underkanst minst 1mb är att rekommendera!

  • Oregistrerad
  • 2004-05-07 15:21
Ursprungligen av Max Wik:

Nu ska du väl inte ta i i underkanst minst 1mb är att rekommendera!

Millibit?

Ursprungligen av Doktor G:

Millibit?

he he he

  • Oregistrerad
  • 2004-05-07 19:33
Ursprungligen av Sverker Hahn:

Om du inte är säker på att du behöver 1 GB minne, så räcker det med 512 kB.

Jag tänkte tydligen tillbaka till slutet av 80-talet, när min första dator hade just 512 kB RAM, och två diskettstationer utan hårddisk. Det var tider det. Den första uppgraderingen var att byta ut en av dessa till en hårddisk med den hisnande kapaciteten av 20 MB!

Fast den första kontakten med datorer jag hade var i början på 70-talet, när en fågelinventering jag deltog i tryckte in alla data på hålkort. Då var DET fantastiskt ...

1
Bevaka tråden