Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gammalt skrot!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte skrota en 7300 men vill flytta dess hårddisk till en 7600. Har försökt komma på hur man utan våld "sliter" loss disken men fattar inte hur den är fastsatt. Har sökt på nätet men inte funnit någon beskrivning på hur man demonterar en disk ur modell 7300. Sedan behöver jag även tips på hur jag monterar den i min 7600-burk.

Tar tacksamt emot alla tips som kan lösa mina problem.

Om någon undrar varför jag lägger ner tid på detta skrot så är svaret att en fattig konstnär ska få maskinen. Men jag vill lämna ifrån mig en så bra burk som möjligt.

Det sitter ju en "plastflärp" som låser diskhållaren på plats. Tryck den (kommer inte ihåg vilket håll) upp eller ned, och dra ut disken/hållaren framåt. Enkelt och mac-igt

Ursprungligen av powerpete:

Det sitter ju en "plastflärp" som låser diskhållaren på plats. Tryck den (kommer inte ihåg vilket håll) upp eller ned, och dra ut disken/hållaren framåt. Enkelt och mac-igt

Ibland skall hållaren dras ut bakåt, det beror på hur den är vänd från början. i utrymmet mellan disken och plåtenn finns det en flärp i plast som skall tryckas uppåt mot hårddisken därefter får man ta i lite grand, det är greppassning på grejorna.

mvh

1
Bevaka tråden