Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCal-Sony Ericsson 630

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-04-26 07:58

Det funkar fint att synka med PB G4.men när jag är klar så är kalendern i mobilen tom.
Jag har gjort ett schema i iCal som löper fram till evigheten, men jag får inte in det i mobilens kalender.
Schemat ligger som en heldagsaktivitet, och är för mej alldeles lysande och nästan oumbärligt.

Däremot om jag lägger in det som kallas göromål i iCal, så kommer det upp i mobilen, men det blir inte bra med mitt schema. Jag känner till att jag bara kan synka 8 veckor, men det kan man visst köra runt, och det tänkte jag göra när jag har ett vettigt schema i mobilen.
Tips?
P-O

  • Oregistrerad
  • 2004-06-15 22:19

Exakt samma problem för mig? Någon lösning?

  • Oregistrerad
  • 2004-06-15 22:50
Ursprungligen av Yorick:

Exakt samma problem för mig? Någon lösning?

Nja! Men inget bra.
Man kan inte synka heldags aktivitet.
Jag har gjort som så, att jag lägger in tiden på Måndag (tex 11:00-16:15)
sen får det gälla för hela veckan. Jag ska ha hela veckoschema.
När man gör en ny aktivitet i iCal, så heter den samma i telefonnen (tex Bortrest)

Plats kan jag inte få in någonstans.

Sen går det inte med kl 00:00 utan det får bli 23:59
eller 00:01 om det är nåsta dag.

Mina schema löper på 3 veckor så jag låter iCal upprepa var tredje vecka, men med slut om ett år. Det med ett år får du ändra i iSync, för den tar ju bara 8 veckor i standardinställningen. Hur man gör det hittade jag på en annan tråd här på sidan.
Jag ska se om jag kan hitta den.
Skriv gärna om du kommer på något annat bra.
P-O

  • Oregistrerad
  • 2004-06-15 22:57

Jag glömde att tidszonen i 630:an ska vara inställd på GMT+1 och en timme sommartid.
Det blir iaf fel på en timme någon gång i Oktober November, kanske har att göra med att vi byter till vintertid.
P-O

1
Bevaka tråden