Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

besiktiga vindtunneln

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Polaren har en 2x867:a 'vindtunnel' som har börjat bete sig underligt. t.ex så är den svårväckt ur vila. Det räcker inte att flytta på musen eller trycka på en tangent utan man måste trycka en gång på powerknappen.
Det är också lurigt att sätta den i vila. Gör man det med powerknappen så går den ner i vila en halvsekund så vaknar den till. har man tur så funkar det andra gången...
Dessutom tycker han att maskinen känns segare.
Allt detta trots att vi grundformaterat hårdingen och installerat Panther från scratch.

Finns det något bra sätt att besiktiga maskinen?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-04-23 21:06

apple hardware test

Med Apples datorer så följer det med en hårdvaru test cd. Den följde dock inte med äldre maskiner & jag minns ej när den började följa med. Men den kanske går att få tag på om ni ej har den.

Ursprungligen av hugg:

Med Apples datorer så följer det med en hårdvaru test cd. Den följde dock inte med äldre maskiner & jag minns ej när den började följa med. Men den kanske går att få tag på om ni ej har den.

Han köpte maskinen begagnad och dessvärre utan sådan CD. Är dom däringa CDna skräddarsydda för respektive modell eller är det en standardCD så man kan ta någon annans tro?

Ursprungligen av David Slättne:

Han köpte maskinen begagnad och dessvärre utan sådan CD. Är dom däringa CDna skräddarsydda för respektive modell eller är det en standardCD så man kan ta någon annans tro?

Det är något jag också undrar, min MDD är också begagnad, och den verkar ha en del stabilitetsproblem.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-23 22:00

Mycker grejor på USB-porten?

Ursprungligen av Pär:

Mycker grejor på USB-porten?

På min maskin? Jag har bara ett Apple Pro Keyboard och en Logitech-mus inkopplad.

Ursprungligen av Pär:

Mycker grejor på USB-porten?

trådlöst locitech tangentbord
wacom ritplatta
USB-hub
skrivare

  • Oregistrerad
  • 2004-04-24 10:05
Ursprungligen av David Slättne:

USB-hub

Med eller utan extern strömförsörjning?

Prova om den vilar snyggare med färre grejor inkopplade…

[Hade du inte lagt in just nytt system så hade jag rekomenderat att "flusha" loggarna först - men det kan ju knappast behövas på nyinstallerat, om du inte får millioner jättelånga "search" anrop i brandväggen. Verkar gå något sådant win-virus sedan en liten tid…]

Ursprungligen av Pär:

Med eller utan extern strömförsörjning?

Prova om den vilar snyggare med färre grejor inkopplade…

[Hade du inte lagt in just nytt system så hade jag rekomenderat att "flusha" loggarna först - men det kan ju knappast behövas på nyinstallerat, om du inte får millioner jättelånga "search" anrop i brandväggen. Verkar gå något sådant win-virus sedan en liten tid…]

inte förrns jag kopplade ur allt utom tangentbord och mus började det fungera som det ska. Det verkar som om USB-hubben ställde till det så länge den var inkopplad även om den inte hade något inkopplat på sig...
det är en DE-link DU-H4.

1
Bevaka tråden