Air Port Extreme

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-04-22 19:12

Vart får man tag i ett billigt Air port Extreme kort till en ibook 14"?

Är det samma kort till alla ibooks/pbooks eller måste jag köpa ett kort speciallt till ibook 14"?

Kan man få tag i kortet billigare än på apple store? Visst går det att sätta in kortet efter man har köpt datorn?

Jag har ännu inte sett till någon piratvariant av Apples Extreme-kort. Extreme-kortet är samma för alla Apple-datorer med Extreme-kortplats. Billigast, gissar jag, är Macoteket. De håller ofta låga priser på "passar endast Apple"-grejer.

www.macoteket.se

• Oregistrerad
  • 2004-04-23 15:14
Ursprungligen av Alphonze:

Jag har ännu inte sett till någon piratvariant av Apples Extreme-kort. Extreme-kortet är samma för alla Apple-datorer med Extreme-kortplats. Billigast, gissar jag, är Macoteket. De håller ofta låga priser på "passar endast Apple"-grejer.

www.macoteket.se

Tack så mycket!

Kollade på macoteket. Detta kortet: Apple AirPort Extreme kort 54Mbit/sek kostade 900 ungefär. är det samma som kortet på apple store (som kostar 1100)? i så fall var det ju billigare, om inte frakten från macoteket är jättedyr...

• Oregistrerad
  • 2004-04-23 15:31
Ursprungligen av Cassiopeja:

Tack så mycket!

Kollade på macoteket. Detta kortet: Apple AirPort Extreme kort 54Mbit/sek kostade 900 ungefär. är det samma som kortet på apple store (som kostar 1100)? i så fall var det ju billigare, om inte frakten från macoteket är jättedyr...

Det var priset utan moms, så det blev ändå lika dyrt... Typiskt

Ursprungligen av Cassiopeja:

Det var priset utan moms, så det blev ändå lika dyrt... Typiskt

Precis vad jag tänkte skriva tidigare...

• Oregistrerad
  • 2004-04-23 23:57

Precis vad jag tänkte skriva tidigare...

Det fixade sig ändå, beställde min ibook idag med Airport extreme kort... Skulle ta 2.5 veckor innan den kommer... Kan inte vänta =/ vill ha den NU!

Citat:

Visst går det att sätta in kortet efter man har köpt datorn?

Självklart! Här finns installationsanvisning för bl.a. Airport-kort:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=26277

• Oregistrerad
  • 2004-04-23 15:15

Självklart! Här finns installationsanvisning för bl.a. Airport-kort:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=26277

Tack igen!

Det var nog klokt. Jag gjorde samma sak med min mammas dator; beställde Extreme-kort fast hon inte behöver det just nu, men sen...kanske.

1
Bevaka tråden