Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skype till OSX? Kanske...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tyresö
  • 2004-04-20 22:53
Citat:

Available Engineering Positions in Tallinn, Estonia

Developers
- work out design with design team, implement features and support existing codebase
- understanding of Unicode issues required
- experience from working with complex projects and organizations required
- Linux: use C/C++ and Trolltech QT to build Skype for Linux desktop
- PocketPC: use eMbedded Visual C++ to build Skype for PocketPC PDAs
- other platforms: are you good at OSX, Palm, Symbian, embedded Linux — let us know!

Från http://www.skype.com/jobs.html

Dom verkar prioritera Windows främst fast nu har dom tydligen Linux i siktet också. Det trevliga här är att dom verkar också vilja ha OSX kunniga med på resan. Trevligt!
Jag kör Skype själv på min PC med vänner och är extremt imponerad. Både av talkvalitén samt att allt funkar perfekt genom brandväggar på oftast båda sidor. Inget tjafs med att behöva öppna portar eller så.

  • Medlem
  • 2004-04-21 13:02
Ursprungligen av DozePih:

Från http://www.skype.com/jobs.html

Dom verkar prioritera Windows främst fast nu har dom tydligen Linux i siktet också. Det trevliga här är att dom verkar också vilja ha OSX kunniga med på resan. Trevligt!
Jag kör Skype själv på min PC med vänner och är extremt imponerad. Både av talkvalitén samt att allt funkar perfekt genom brandväggar på oftast båda sidor. Inget tjafs med att behöva öppna portar eller så.

sejer bara det va fan på tiden dom fixsade en linux ver så många som har klagar på dom nu att dom inte redan har slept en linux ver. ex kolla i deras forum så får du en störe inblick

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-21 21:36
Citat:

- Linux: use C/C++ and Trolltech QT to build Skype for Linux desktop

Denna rad är ju intressant - eftersom Qt även finns till OS X är det troligtvis inte mer arbete med portningen från Linux till OS X än en omkompilering (vad gäller GUI-biten vill säga)

  • Medlem
  • 2004-04-22 04:18
Ursprungligen av Loranga:

Denna rad är ju intressant - eftersom Qt även finns till OS X är det troligtvis inte mer arbete med portningen från Linux till OS X än en omkompilering (vad gäller GUI-biten vill säga)

om det kommer bygas på qt så kommer jag va glad för då tar det inte länge inan nån kde programerare gör en kde ver. men tyvär vill inte dom som äger skepy göra en open sours ver :-/

1
Bevaka tråden