Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pc-information under Mac-info vid avataren

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Visserligen kan jag tycka att en Mac-dator också är en pc, en bra pc! Men jag har sett att en del medlemmar skriver in sina super-duper-Windows-pc under Mac-informationen vid avataren.
Borde inte det vara förbjudet?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-20 08:21

Deffinitivt, speciellt som det inte är "superduper"

En grej till:
Vad har Ipod-informationen att göra på ett Mac-forum?

Har man ingen Mac får man trösta sig med en annan fin produkt från Fruktbolaget.

1) Vi är ganska PC-vänliga på 99mac. Och det tycker jag är en styrka, för vem lyssnar på den som i blindo skriker att "Macen är bäst och allt annat är skit"? Den som kör båda plattformar och känner till dem utan och innan-- men ändå väljer mac-- de personerna lyssnar man på.

Än så länge ser jag personligen inget problem med att ett fåtal (däribland jag!) nämner pc-burkar under 'mac:'-raden, men om det skulle visa sig bli det i framtiden kan vi ändra på systemet.

2) iPod är ju också en produkt av Apple-- otroligt populär som du vet. Länken är ett sätt att upplysa folk om iPod.se's diskussionsforum. De som är iPod-intresserade tycker att länken är bra.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-20 10:52
Ursprungligen av Mats Björnström:

1) Vi är ganska PC-vänliga på 99mac. Och det tycker jag är en styrka, för vem lyssnar på den som i blindo skriker att "Macen är bäst och allt annat är skit"? Den som kör båda plattformar och känner till dem utan och innan-- men ändå väljer mac-- de personerna lyssnar man på.

Varför inte två rader så "multiplatform" syns

Precis vad jag hade tänkt mig. Ordet "Dator" eller nå't liknande istället för "Mac", kanske? Jag tycker, precis som Mats, att man lyssnar bättre på en person som vet mer om olika system...
Men detta är ju trots allt ett Mac-forum och då tycker jag att "iPod" bara skapar ytterligare, onödigt Apple-fokus på nå't sätt. Ipod är för övrigt lika lite Mac som en HP-dator.

Observera att jag började tråden med en liten smajlis för att retas lite med de som kör pc i avataren...

Ursprungligen av Alphonze:

Men detta är ju trots allt ett Mac-forum och då tycker jag att "iPod" bara skapar ytterligare, onödigt Apple-fokus på nå't sätt.

Och därmed säger du emot dig själv mer än någon annan av oss skulle kunna göra, så då lämnar vi det där tycker jag.

Ursprungligen av Mats Björnström:

Och därmed säger du emot dig själv mer än någon annan av oss skulle kunna göra, så då lämnar vi det där tycker jag.

Ok, sorry... :svansen mellan benen:

Jag håller med att iPod inte hör hemma riktigt då detta är ett Mac-forum/dataforum och inte en fanclub för Apple och dess produkter. ipod.se är väl för iPod-intresserade, eller jag kanske har misstolkat det hela?

Fast egentligen så är det inte så noga...

1
Bevaka tråden