Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jihipppiiih!!!

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan inte hålla mig längre, utan nu måste jag bara tala om för alla att jag sitter och dreglar över min alldeles underbart fantastiskt vackra, läckra och förförande PB 15" ALU.

Är sedan 36 timmar numera stolt och lycklig ägare till denna läckerbit.

FYFAN VA GÖTT!

då var det sagt.

tack för mig.

mvh
Gleisner

  • Medlem
  • 2004-04-19 13:27

Grattis! Jag hoppas dregla över en likadan inom ganska snar framtid.

Man gratulerar! Sådana stunder i liver är härliga, trots att det bara är, öhhh, nya saker...

min fru frågade mig igår kväll, just när jag hade packat upp den, och startat första gången, "Är du lycklig nu?"

Och visst fan är jag lycklig. Jag hade drömt om en ny dator i 2 1/2 år, och nu äntligen, har drömmen besannats. Prylbög? -Javisst!

Grattis, men försök att inte surfa på macnyhetssajter eller på www.apple.com/powerbook/ på ett tag...

  • Oregistrerad
  • 2004-04-19 15:46

Nya Powerbooks med upptill 1.5GHz kom ut precis idag.

Min 1.25GHz 15" Powerbook känns redan gammal.

//Rob

Sscchh, det där skulle du ju inte avslöja för honom!

Era jädra glädjedödare, kunde ni inte ha låtit honom få glädjas en dag åtminstånde...

  • Oregistrerad
  • 2004-04-19 18:55

Hehe, man ska alltid ha koll på ryktessidorna.

Ursprungligen av Doktor G:

Hehe, man ska alltid ha koll på ryktessidorna.

Lite inkännande måste man väl vara, med tanke på vilken avatar den berörda har menar jag...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-04-19 20:45

Jag skulle säga att det inte är speciellt stor skillnad på den ny och den gamla.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-21 08:23

Grattis och välkommen till det mobila mac-gänget!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-04-21 10:21
Ursprungligen av fraggelpjott:

Grattis och välkommen till det mobila mac-gänget!

...underavdelning till dumma macägänget med löjliga skor!

(Nä - men jag får lite för ofta associationer som har med Lorry att göra...)

  • Oregistrerad
  • 2004-04-23 12:05
Ursprungligen av gleisner:

Kan inte hålla mig längre, utan nu måste jag bara tala om för alla att jag sitter och dreglar över min alldeles underbart fantastiskt vackra, läckra och förförande PB 15" ALU.
Är sedan 36 timmar numera stolt och lycklig ägare till denna läckerbit.

FYFAN VA GÖTT!
då var det sagt.

tack för mig.

mvh
Gleisner

Första intrycken?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-23 22:34

Fett grattis... Man kan hoppas att man får hamna i samma situation en dag!

  • Oregistrerad
  • 2004-04-26 19:12
Ursprungligen av svanerik:

Fett grattis... Man kan hoppas att man får hamna i samma situation en dag!

Köpa en ny dator två timmar innan en bättre och billigare lanseras?

Alltså, jag köpte inte min PB ny, utan begagnad. (9 månaders garanti kvar) och jag pyntade 14 laxar för den. (nej inte stulen, har kollat och fick med orginalkvitto. Säljaren var i akut behov av stålar)

Så jag skiter högaktningsfullt i att det kommit nyare pbookar, eftersom dom ändå kostar 10 000:- mer än vad jag gav för min (nästan) nya pb.

Första intrycken är att detta är den vackraste dator jag någonsin använt. Det står en Dual G5 2x2 på jobbet, men det är ju mer som en traktor, kan man säga, än som en mac. Min supertunna, smäckra, vackra och knäpptysta PB är helt kanon.

Varje gång jag ser den på skrivbordet, eller öppnar locket och startar den, så kan jag bara inte hejda mig, jag MÅSTE le, från öra till öra. Skärmen är ju kanon, och panther är riktigt bra, jämfört med jaguar som jag körde tidigare.

Resan från 400mhz G3 till 1000 mhz G4 är ju en upplevelse i sig, rent fartmässigt, men det är ändå dom känslomässiga intrycken som är starkast. Vanligtvis brukar jag drabbas av stark och svår ångest, så fort jag köpt något för över 300:- Men den här gången känns det bara helrätt hela vägen.

  • Medlem
  • 2004-04-27 16:37

Grattis gleisner, du har gjort ett bra köp!

1
Bevaka tråden