Vill du ha ett Mecenatkort?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-04-18 21:25

Alla som studerar vid högskola eller universitet kan få rabatt (10%) på Apples produkter genom Mecenat Apple Store.
Hur går detta till?

Bakgrund/problem:
Efter höstens problem med leveransen av Mecenatkort till studenterna har, i alla fall Chalmers, brutit sitt samarbete med Mecenat och därmed berövat studenterna en del fantastiska rabatter som kortet ger. Eftersom jag studerar vid Chalmers och har planerat att köpa en bärbar under våren genom Mecenat Apple Store blev jag själv drabbad.
Jag tog därför kontakt med Mecenat och, för att göra historien kort, fick ett Mecenatkort genom att visa upp kvittot på betald kåravgift.
Mecenats VD, Jonas Levin, hjälpte mig personligen och ställde frågan om det möjligtvis finns fler som skulle vilja ha ett Mecenatkort. Frågan riktar sig främst till de som studerar på Chalmers eftersom jag inte kan föra talan för andra högskolor/universitet.
Andra högskolor/universitet som inte har (eller har avbrutit) sitt samarbete med Mecenat bör rimligtvis gå till väga på samma sätt för att skaffa ett kort.

Lösning:
Skaffa ett kvitto på att du har betalt kåravgiften. Skriv några rader vad ärendet gäller och skicka det tillsammans med kvittot till Mecenat.

Adress:
Mecenat AB
Box 11 215
404 25 Göteborg

Skriv gärna ett inlägg om du är drabbad och vill ha ett kort eller om du har några frågor.

Mvh,
Zoran

www.mecenat.se
Fotnot: Mecenat Apple Store ger 10% rabatt på all hårdvara och 50% på mjukvaran.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-04-19 00:19

om man mejlar en bild på sitt fina blå chalmerskort då? annars kostar det la bara 20 kr/st för att få ett mecenatkort för alla studenter i sverige, ens egen kår måste ju inte va ansluten...

• Medlem
  • 2004-04-19 02:26
Ursprungligen av h0ax:

om man mejlar en bild på sitt fina blå chalmerskort då? annars kostar det la bara 20 kr/st för att få ett mecenatkort för alla studenter i sverige, ens egen kår måste ju inte va ansluten...

"...maila bild på ..." ... vet inte om det skulle funka. Har du ingen möjlighet att skicka ett brev med kvittot på betald kåravgift?

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-04-19 19:33
Ursprungligen av 3OPAH:

"...maila bild på ..." ... vet inte om det skulle funka. Har du ingen möjlighet att skicka ett brev med kvittot på betald kåravgift?

gah, betalat på internet så klart... ^^

• Medlem
  • 2004-04-19 19:56
Ursprungligen av h0ax:

gah, betalat på internet så klart... ^^

Precis som jag har gjort. ... Då kan du gå till kårexpeditionen och be de skriva ut ett kvitto till dig, det har funkat för mig.

• Oregistrerad
  • 2004-04-19 01:11

Beställde ett kort för en månad sedan. Det kom nu i början av april. Det enda var att kortet hade gått ut 31 mars
Bra jobbat!!

Men Apple Store verkar skita i Mecenat. Allt jag gjorde var att mejla mitt kårkvitto, så fick jag 10% rabatt.

Tror förresten att FFS i Göteborg bröt med avtalet de hade med Mecenat. varför behöver vi väl inte gå in på va?

• Medlem
  • 2004-04-19 02:29
Ursprungligen av Kira:

...

Tror förresten att FFS i Göteborg bröt med avtalet de hade med Mecenat. varför behöver vi väl inte gå in på va?

Det har jag redan tagit upp i mitt inlägg. Alla kan råka ut för missöden, det är attityden som räknas.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-04-20 21:40

Är också het på att få tillbaka Applerabatten!

Läser på Handels i GBG egentligen, men gör denna termin en utflykt till Sociologen och drabbas då också av det tråkiga blåa kortet utan Apple-rabatt!

Tack 3OPAH för initiativet!

• Medlem
  • 2004-04-20 22:18

Kör på bara. För mig själv har ett förnyat Mecenatkort inneburit ny dator från Apple. Beställde den igår, kommer om ca 10 dagar.

Hör av dig om du behöver hjälp.

/Zoran

• Oregistrerad
  • 2004-04-21 18:01

Värt att notera är att applestore även kan ge 10% vid utlandsstudier om man trixar lite genom att skicka in antagningshandlingar från skolan till apple direkt.

/Bjorn

Det också värt att notera att Mecenat fungerar som vilken affiliate eller återförsäljare som helst - även om studenterna får 10% rabatt ska vi inte glömma att det här är ren reklam för Mecenat vilket vi normalt tar betalt för.

Jag har träffat Jonas Levin tidigare - ska ringa honom imorgon för att diskutera just detta.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-04-28 23:53

Fick meddelande från Mecenat idag, att jag nu finns med i deras databas. Så nu har jag gått in och beställt ett kort. Tar 2-3 veckor, kunde fått ett expresskort för 60 kr, men jag har igen brådska... (en sparad krona är en tjänad krona!)

Åter igen, tack för tipset Zoran!

• Medlem
  • 2004-04-29 00:24

Det är coolt, MB kommer skicka räkningen till mig. >>Just kiding<<

Jag går på Mälardalens Högskola och försökte få tag på ett Mecenat-kort när jag köpte min eMac, men se det gick inte. Jag mailade Levin (tror jag det var) och han sa att det inte gick.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-04-29 15:25

Vad ska man med det kortet till, det är ju bara att söka upp Apples mecenatsida på Google och beställa. Har också drabbats av Chalmers Studentkårs irritation på Mecenat men klarar mig genom tidigare nämnda tips...

Eller också skiter man i mecenat och går in på vanliga Education Store. Skiljer några kronor, men vad tusan...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-04-29 15:35

Många bäckar små...

Så sant så...

• Medlem
  • 2004-04-29 15:56

För min del blev skillnaden ca 700-800 kr mellan Mecenat och Apple edu Store. Köpte en PB 1,5 GHz.

Helt klart att gå genom mecanet ifall man kan... Man sover ju inte i en guldgruva

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-04-30 00:15

Ja varför betala mer än man behöver!

1
Bevaka tråden