Vill du ha ett Mecenatkort?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-04-18 21:25

Alla som studerar vid högskola eller universitet kan få rabatt (10%) på Apples produkter genom Mecenat Apple Store.
Hur går detta till?

Bakgrund/problem:
Efter höstens problem med leveransen av Mecenatkort till studenterna har, i alla fall Chalmers, brutit sitt samarbete med Mecenat och därmed berövat studenterna en del fantastiska rabatter som kortet ger. Eftersom jag studerar vid Chalmers och har planerat att köpa en bärbar under våren genom Mecenat Apple Store blev jag själv drabbad.
Jag tog därför kontakt med Mecenat och, för att göra historien kort, fick ett Mecenatkort genom att visa upp kvittot på betald kåravgift.
Mecenats VD, Jonas Levin, hjälpte mig personligen och ställde frågan om det möjligtvis finns fler som skulle vilja ha ett Mecenatkort. Frågan riktar sig främst till de som studerar på Chalmers eftersom jag inte kan föra talan för andra högskolor/universitet.
Andra högskolor/universitet som inte har (eller har avbrutit) sitt samarbete med Mecenat bör rimligtvis gå till väga på samma sätt för att skaffa ett kort.

Lösning:
Skaffa ett kvitto på att du har betalt kåravgiften. Skriv några rader vad ärendet gäller och skicka det tillsammans med kvittot till Mecenat.

Adress:
Mecenat AB
Box 11 215
404 25 Göteborg

Skriv gärna ett inlägg om du är drabbad och vill ha ett kort eller om du har några frågor.

Mvh,
Zoran

www.mecenat.se
Fotnot: Mecenat Apple Store ger 10% rabatt på all hårdvara och 50% på mjukvaran.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-04-19 00:19

om man mejlar en bild på sitt fina blå chalmerskort då? annars kostar det la bara 20 kr/st för att få ett mecenatkort för alla studenter i sverige, ens egen kår måste ju inte va ansluten...

• Medlem
  • 2004-04-19 02:26
Ursprungligen av h0ax: