Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FTP: en fil snabbt - många filer långsamt

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-04-16 16:33

jag försöker ta hem ett gäng filer på en gång i Transmit, från en FTP-server. Tar jag en fil i taget har jag bra fart på överföringen, men om jag tar alla 10-15 i samma mapp blir det olidligt långsamt efter ett tag. Om jag avbryter och börjar om med en fil i taget igen så rullar det på fint. Vrför? Jobbigt att sitta och vänta ut varje fil. Problemet kvarstår om jag försöker dra över själva mappen.

Sitter med Transmit 1.7 i OS9.

Har för mig att Transmit, iaf i OSX gör så att den försöker öppna flera samtidiga anslutningar och ladda filerna samtidigt, istället för i kö efter varann som är brukligt. Detta gör väl att hastigheterna på de samtidiga anslutningarna blir lägre än ifall du bara körde en åt gången..

Kan de va så?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-16 17:38

Är filerna små? Har för mig att TCP (eller FTP, kommer inte ihåg vilket) är optimerat för lite större paketstorlek vilket gör att många små filer på totalt 1 MB tar längre tid än en fil med samma storlek.

  • Medlem
  • 2004-04-16 17:44

nej, det var ett tiotal bilder på mellan 500 och 1500 k.

Johan S, ingen aning. Jag har inte tålamod att se om allt kommer fram. Jag avbryter och inget kommer fram. Det undeliga är att det går fort först, och saktar av...

Har du testat att slå på Passive FTP?

  • Medlem
  • 2004-04-16 20:39

Den står alltid i det läget.

Aha, då var det inte så enkelt då

(Det har löst en del sega FTP-problem för min del.)

  • Oregistrerad
  • 2004-04-17 15:00

inne i inställningar finns det en kryssruta om att den skall använda kö-funktion vid överföring... är den ikryssad månntro?

1
Bevaka tråden