Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub i Malmö Onsdagen den 21/4

Tråden skapades och har fått 61 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-04-21 17:33

Snart dax. Blir pizza där tror jag!

*suck*
Och jag tvättar...

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-04-22 07:56

Det var trevligt igår, förutom fotbollshuliganerna vid bordet intill kanske.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-22 08:04

Nä, fotboll é inget man skojar om precis...

Jo, det var första gången jag var med och jag kan konstatera att det var riktigt trevligt att träffa andra "likasinnade". När är det pub nästa gång?

Jag skulle vilja se hur det går till för Scooterbabe att avverka Nobeltorget->Svågetorp på 6 minuter på sin Vespa SuperSport bara...:-) (utan förgasare blir det dock lurigt...

Ursprungligen av Martin Steffen:

Jag skulle vilja se hur det går till för Scooterbabe att avverka Nobeltorget->Svågetorp på 6 minuter på sin Vespa SuperSport bara...:-) (utan förgasare blir det dock lurigt...

Se vill du gärna, men åka med vill du nog inte

I varje fall, det kommer inte gå så bra utan förgasare; det kommer inte gå alls.

Det var hur som helst trevligt igår, jo, mkt trevligt.

Ursprungligen av nillon:

Det var trevligt igår, förutom fotbollshuliganerna vid bordet intill kanske.

"fotbollshuliganer" är väl ändå lite att ta in Nillon?

Hur som helst var det trevligt igår, men jag tycker nog det e lite mer "mac-pub-känsla" på Zorbas. (dessutom är klyftpotatisen godare där, och ölen dyrare

Fick en känsla av att ni vill ha pub på min innergård. Ska vi säga i juni eftersom det verkade tajt för Scooterbabe i maj? Eller det kanske kvittar Scooterbabe? Du kanske är upptagen jämt? Annars var det i slutet av maj va? Tidigare och det riskerar att vara för kallt.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-27 07:18

99macinnegårdspub i maj!

Ursprungligen av Sailormoon:

Fick en känsla av att ni vill ha pub på min innergård. .

Jamen, det låter ju som en utmärkt idé! Sailormoon, vad sägs om torsdag 27 maj? Då är det knytis som gäller va? Var ligger innegården förresten och finns det en Airport station i närheten?

Ursprungligen av Martin Steffen:

Jamen, det låter ju som en utmärkt idé! Sailormoon, vad sägs om torsdag 27 maj? Då är det knytis som gäller va? Var ligger innegården förresten och finns det en Airport station i närheten?

Det finns den Airportstation, men den är i andra sidan av lägenheten, men det kan nog fixas om någon har en schysst förlängningssladd eller dylikt. Innergården ligger på Bergsgatan nära Zorba. 27 maj låter väl bra och ja, knytis. Vi får väl se om någon hakar på då.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-04-27 20:26
Ursprungligen av Sailormoon:

Det finns den Airportstation, men den är i andra sidan av lägenheten, men det kan nog fixas om någon har en schysst förlängningssladd eller dylikt. Innergården ligger på Bergsgatan nära Zorba. 27 maj låter väl bra och ja, knytis. Vi får väl se om någon hakar på då.

Behövs det kan jag ta med min station också, så kan vi rigga upp två strategiskt placerade för maximal täckning.

Ursprungligen av Sailormoon:

Fick en känsla av att ni vill ha pub på min innergård. Ska vi säga i juni eftersom det verkade tajt för Scooterbabe i maj? Eller det kanske kvittar Scooterbabe? Du kanske är upptagen jämt? Annars var det i slutet av maj va? Tidigare och det riskerar att vara för kallt.

Well, jag är upptagen jämt... Dessutom är jag frusen av mig så ju senare desto bättre... Det måste ju hinna bli varmt först

Om min förening får köpt några utemöbler snart så kan vi ta en hos mig as well senare i sommar.

Ursprungligen av scooterbabe:

Well, jag är upptagen jämt... Dessutom är jag frusen av mig så ju senare desto bättre... Det måste ju hinna bli varmt först

Om min förening får köpt några utemöbler snart så kan vi ta en hos mig as well senare i sommar.

Filtar och täcken och rejäla kläder?

Den 27 maj borde det väl blivit varmt? Låter kul att vara hos dig också senare Scooterbabe.

Är den 27 maj en torsdag? Då vill jag inte, det bör vara en lördag så att ev. OT:are och annat folk kan komma långväga ifrån om de vill.

  • Medlem
  • 2004-04-27 17:25
Ursprungligen av Sailormoon:

Är den 27 maj en torsdag? Då vill jag inte, det bör vara en lördag så att ev. OT:are och annat folk kan komma långväga ifrån om de vill.

Smart Det låter bra...

  • Oregistrerad
  • 2004-04-28 00:19
Ursprungligen av Sailormoon:

Är den 27 maj en torsdag?

Ok ok, en lördag funkar ju också. Då föreslår jag lördag 5:e juni rakt av! Då bör det t.o.m vara tillräckligt varmt och gott för ScooterBabe. En variant är ju annars att placera tillräckligt många Airport stationer så det blir någon slags mikrovågseffekt runt ScooterBabe. Ja, inte vet jag? 5:e juni någon?

5 juni låter fin fint. Vi kör det (iaf preliminärt)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-04-27 19:44

En lördag låter bra. Jag hänger på

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-04-28 17:00

Okej!

Vi får ha en planeringspub inför denna pub.

Ja, det måste vi ju ha! Minst!

  • Oregistrerad
  • 2004-05-05 19:10

Nu har jag beställt en ny PB 15"
Hoppas att jag får den innan nästa pub.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-05 21:42
Ursprungligen av slarti:

Nu har jag beställt en ny PB 15"
Hoppas att jag får den innan nästa pub.

Jag vill vänligt men bestämt framföra mina gratulationer till nyförvärvet! Är det en av de där nya PB 15" som lanserades häromveckan då? De är ju läckra! Sedan kan man ju fråga sig när nästa pub blir av? Hörde jag någon säga: öl?

:eek:

  • Oregistrerad
  • 2004-05-06 10:44
Ursprungligen av Martin Steffen:

Jag vill vänligt men bestämt framföra mina gratulationer till nyförvärvet! Är det en av de där nya PB 15" som lanserades häromveckan då? De är ju läckra! Sedan kan man ju fråga sig när nästa pub blir av? Hörde jag någon säga: öl?

:eek:

Den nya modellen med superdrive, 128 mb grafikminne och 5400 rpm hårddisk.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-05-05 22:03

Nästa onsdag kanske? Vad sägs?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-05 22:16
Ursprungligen av JohanK:

Nästa onsdag kanske? Vad sägs?

Ja, det skulle kunna funka. Jag ska kolla upp det. Återkommer!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-05-05 22:04

På zorbas

  • Oregistrerad
  • 2004-05-06 10:44

Jag är inte sen på att komma till zorbas på onsdag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-05-06 16:19

Då bestämmer vi Zorbas på Onsdag då

  • Oregistrerad
  • 2004-05-06 23:50

Onsdag är en bra dag. Vilken tid brukar ni köra på? 1900? Bra tillfälle att planera inför 99macinnegårdspub hos Sailormoon den 5 juni som tidigare nämnts.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2004-05-07 00:49

Om man skulle försöka masa sig till puben för en gångs skull

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-05-07 07:14

Onsdag 19.00 på Zorbas (12/5 borde det va?)

Peter Esse: Det tycker jag

Bevaka tråden