Skum frysning på min G 5:a

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-04-14 19:38

Har en ny G 5:a 1,8 som har en underlig finess för sig. När jag startar den på morgonen när jag kommer till jobbet, fryser den efer några minuter och fläktarna går upp till fullt ös. När jag då gör en omstart så går den hur fint som helst, resten av dagen. Men nästa morgon upprepas proceduren ... Dag efter dag.
Jo, grinig på morgonen är man ju, men kan det smitta på G 5-kompisen???

• Oregistrerad
  • 2004-04-14 19:51

Plastflärparna på locket?

• Medlem
  • 2004-04-14 20:43

Plastflärpar??

• Medlem
  • Tjörn
  • 2004-04-14 21:36

Enligt manualen så ska man ta bort skyddsplasten både på utsidan och insidan av datorn!!!

• Oregistrerad
  • 2004-04-15 00:31

Tack, men det var inte dom. Flärp, är inte det en sån som man sätter på cykeln så det flärpar mot ekrarna?? Men Macens flärp kanske flärpar mot fläktekrarna ..

• Medlem
  • 2004-04-15 02:10

Har du satt i mer/annat minne i den? Annars kan det vara grafikkortet som har problem. Jag hade själv liknande problem med mitt Radeon 9600 som var defekt.

• Oregistrerad
  • 2004-04-15 11:41

Jo, det är mer minne i men felet är detsamma även utan. Och varför fryser den bara första gången den är igång varje dag???

• Medlem
  • 2004-04-15 13:01

Har du testat med att zappa pram eller att nollställa Open Firmware?

• Medlem
  • 2004-04-15 13:15

Jag hade samma problem med en PC. Den gången var det grafikkortet, men det kan vara vilken komponent som helst. Det var förmodligen en liten glappkontakt i en lödning, som "svällde ihop" när datorn blev varm, eller någon komponent som var halvtrasig.

Reklamera omedelbart.

• Oregistrerad
  • 2004-04-27 22:13

Jo, jag har reklamerat och den har varit på Lan-master som inte kan hitta felet ...

Detta fel har dykt upp ett antal gånger förut på forumet så det borde knappast vara okänt. Ta dig ett till snack med Lan-Master, jag utgår i från att dom VET vad som är fel. Eller knalla bor till någon Mac-åf som du hyser förtroende för. Fast dom kanske skickar burket till Lan-Master...

Men det var väl inte den som var på LAN-master det var ju FinalCut:en.
Eller var båda där?

J.

• Oregistrerad
  • 2004-05-02 17:19

Båda var där. Tja, man kanske ska ta en vända till med Lan-master. Macen är ju köpt på Macoteket, vilka jag ju har förtroende för, men dom hänvisar till Lan-Master så ...

1
Bevaka tråden