Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webbhotell med WebDAV?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-14 18:26

Ska fixa en iCal lösning och hinner inte snickra själv. Därför undrar jag om någon vet något webbhotell eller liknande? Eftersom jag baar behöver webDAVbiten så vore ett plocka-själv-betala-för-det-du-tar ställe bra.

haha, jag installerade precis webdav som en apache modul på mitt eget webbhotell..

vad behöver du etc? skicka ett pm så kan vi nog lista ut något vettigt...

som jag skrev i pm'et, jag testade mod_dav modulen till apache, och den funkar ju fint och så här. Tyvärr ärver filerna man laddar upp ifrån det uid/gid some apache körs under, vilket även tyvärr innebär en mindre säkerhetsrisk i en delat webbmiljö, eftersom folk som är smarta, eller bara allmänt otrevliga, kan läsa filer på andra folks konton med tex. php. Not good.

Har rotat runt på webdav's mailinglista och det verkar inte finnas någon lösning på det, finns däremot gott om folk av samma uppfattning som mig..

men det hjälper ju ingen tyvärr, så tills att dom fixar en bättre implementering av modulen tänker jag nog inte köra med den, hur tex. spymac.com har fixat det är ju en bra fråga, eller också vågar dom helt enkelt stå för risken...

Men kanske spymac är något du kan använda? jag ser att dom både har gratis och betal versioner av deras tjänst.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-15 23:34

det kanske är för litet utrymme men spymac har support för allt det där... funkar riktigt bra för att vara gratis.
Sen har de ju relativt billiga betalvarianter också. Servrarna ska ligga i tyskland om det spelar ngn roll...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-28 23:51

Hej igen. Nu har jag tagit beslutet att köpa in kunden på ett hotell. Får helt enkelt försöka få webdav på servern att fungera senare. Spymac känns så där om jag ska vara ärlig. Ser hellre något svenskt webhotell.
Mer förslag mottages gärna!

Som jag nämnt så driver vi webbhotell som heter http://www.immitt.com/ på X-Serv bland annat och vi erbjuder FileMaker-, MySQL- och Lassohosting. Ett WebDAV-konto är lätt att sätta upp, men tyvärr är vi inte billigast på det. 83:- i månaden, men då kan du köra Lasso också. Vi sponsrade 99Mac med lina under första året.

/[email protected]

1
Bevaka tråden