Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Maillistor för Macanvändare

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac har tagit fram ett smidigt system för att skapa mailinglistor - epostlistor - som vi skulle kunna använda för olika ändamål. Dessa funktioner kan vi använda:

- Epostlistor där mail som skickas till listan (exempelvis xserve@99macmac.se) distribueras till alla prenumeranter.

- Epostlistor där vi skickar ut nyheter till prenumeranter (exempelvis nyheter@99mac.se).

- Prenumeration sker via ett mail eller via vår hemsida.

- Du kan följa alla diskussioner ifrån vår nya sida för epostlistor där alla mail sparas och är sökbara. Du behöver inte vara prenumerant för att läsa diskussionerna.

Nu undrar vi om det är intressant med epostlistor som komplement till forumen och i såfall för vilka ämnen/ändamål? Kreativitet uppskattas!

I vilka fall skulle en lista lämpa sig mer för diskussionerna än forumen?

Det är en del av frågan - har epostlistor spelat ut sin roll?

nej, det har dom absolut inte, jag är med på ett antal inom olika ämnen som jag inte skulle klara mig utan, samt hoppat av en del när jag tappat intresset.
Men just i detta fallet undrar jag lite vad en lista skulle kunda erbjuda som inte finns redan genom forumen?
Jag kan omedelbart inte komma på något, möjligen lite mer specialicerat diskussionerna inom teknikområden..

1
Bevaka tråden