Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spelmus?

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-04-12 15:44

Ska köpa ny spelmus. Vill ha precision och snabbhet. Hur bra är Logitech mx 700? Är den värd sitt pris?

Nej, MX 700 är inte värd sina pengar om du är ute efter en bra spelmus. Den är tung och slukar batterier. Du ska istället satsa på MX 510 eller MX 310 - de är bättre lämpade för spel. Själv har jag en MX 300, passar mina lite mindre händer perfekt. MX 5xx-serien är lite större och har lite mer knappar, ofta välkommet i spelande. Kolla på dem. MX-teknologin (vad det nu egentligen är) är riktigt bra, du får väldigt bra precision.

Håller med, jag har MX500 men funderar på att byta upp mej till MX510... Riktigt bra möss.
MX700 är definitivt inte värd sitt pris iom att batterierna har en tendens att bara dö mitt i en online-match av wc3... INTE kul...

Ursprungligen av bobbanbobbelito:

Håller med, jag har MX500 men funderar på att byta upp mej till MX510... Riktigt bra möss.
MX700 är definitivt inte värd sitt pris iom att batterierna har en tendens att bara dö mitt i en online-match av wc3... INTE kul...

Byt till nya fina laddbara batterier! Det kan göra underverk!
(Med tanke på att min MX700 räcker i en vecka så undrar jag lite försiktigt hur länge ni spelar, :rolleyes: )

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-22 11:27
Ursprungligen av bobbanbobbelito:

Håller med, jag har MX500 men funderar på att byta upp mej till MX510... Riktigt bra möss.
MX700 är definitivt inte värd sitt pris iom att batterierna har en tendens att bara dö mitt i en online-match av wc3... INTE kul...

Din mus måste varit nått fel på , hade mx700 i ett år och byte aldrig batteri eller så, fungerade felfritt dock så är den för tung att spela med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-12 17:13

Instämmer med föregående talare. Jag har en MX300 som funkar perfekt. Lagom storlek för mindre händer, bra precision och inget lagg. Tiorna ska ju vara nästa version av dessa möss, så de borde om möjligt vara ännu bätttre. Kläm, känn och jämför 310 och 510 och ta den som passar din hand bäst.
Undvik trådlöst, det känns laggigt på något vis, tycker jag.

Vilken mus till iBook?

För närvarande kör jag med en Mousman optical dual... Funderar på att köpa en ny, men vilken? Den ska vara smidig att ta med...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-04-12 19:52

MX510 lätt, jag har en mx 500 och skulle inte klara mig utan tum knapparna.
synd att 510 är så ful annars hade man kanske köpt en.
eller finns den i andra färger än den där blåa?

Ursprungligen av Buckner:

MX510 lätt, jag har en mx 500 och skulle inte klara mig utan tum knapparna.
synd att 510 är så ful annars hade man kanske köpt en.
eller finns den i andra färger än den där blåa?

Finns även i rött. Jag har MX 510 blå men den e så mörk så det gör inte så mycket.

Fast om man gillar rave o sånt kanske man kan ha den kring halsen när man går ut.

Kan tillägga att jag aldrig använt en bättre mus.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-04-12 22:04

Min MS Explorer 3.0 r0xxade under min CS-karriär på PC.
Sämst nu på mac, dåliga drivisar, ingen precision osv.
Så satsa inte på den om du ska bara ha den till mac:en.

mvh
b0bben

Allt som det står Logitech på brukar funka. Ett säkert kort...
MX700 är en trevlig mus om man nu vill ha trådlöst, Men MX500 är bra mycket bättre.. Kör själv en Mouseman dual optical + en trådlös (Bra batteritid) Trackman FX båda fungerar prefekt

  • Medlem
  • Piteå
  • 2004-04-13 15:37
Ursprungligen av b0bben:

Min MS Explorer 3.0 r0xxade under min CS-karriär på PC.
Sämst nu på mac, dåliga drivisar, ingen precision osv.
Så satsa inte på den om du ska bara ha den till mac:en.

mvh
b0bben

Öhh..min förra mus var en ms 3.0 och den funkade hur bra som helst ju, installerade aldrig några drivisar eller nåt. Pluggade bara in den och alla knappar osv funkade klockrent.
Var dock tvungen att bytabort den till en mx300 iställe för att jag har så små händer

Mx300 är sååå jekla najs, men skulle vilja testa en mx310 i q3 en dag och se.

Undrar om en sån här fungerar med Mac?

Ursprungligen av whoami:

Undrar om en sån här fungerar med Mac?

Jag hade en sån en gång i tiden. Ja den funkar till macen om man nu någonsin kan säga att den musen funkar antigen älskar man den eller så hatar man den. Själv avskyr jag den.
Minsta lilla smuts å kulan fastnar med följd av ett det inte går at flytta muspekaren utan att dänga den en gång i bordet och försöka igen. Obekväm är den också, när man lyfter den lyckas man alltid trycka på sido knapparna.

Använde den en knapp vecka sen pajade ena musknappen.
Kort sagt mitt sämsta köp någonsin alla kategorier... Men på det positiva levereras den i en fin plåtlåda.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-20 16:09
Ursprungligen av Algorithm:

Jag hade en sån en gång i tiden. Ja den funkar till macen om man nu någonsin kan säga att den musen funkar antigen älskar man den eller så hatar man den. Själv avskyr jag den.
Minsta lilla smuts å kulan fastnar med följd av ett det inte går at flytta muspekaren utan att dänga den en gång i bordet och försöka igen. Obekväm är den också, när man lyfter den lyckas man alltid trycka på sido knapparna.

Använde den en knapp vecka sen pajade ena musknappen.
Kort sagt mitt sämsta köp någonsin alla kategorier... Men på det positiva levereras den i en fin plåtlåda.

Boomslang Razor finns nu som optisk..

Ursprungligen av jockeleu:

Boomslang Razor finns nu som optisk..

Ser bra mycket bättre ut än de gamla, vettigare form iallfall. Så länge knapparna håller en bra kvalite så är den nog ok.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-13 05:34

den bästa spelmusen jag testat är en logitech trackman, egentligen en trackball men ingen mus jag testat har samma precision... inte ens i närheten. Det är väl en vanesak...

  • Medlem
  • 2004-04-13 13:03

min lokala nasare påstår att MS Intellimose Explorer med tiltwheel är MS:s bästa spelmus. Jag har en wireless sådan, dock utan att spela med den, och jag är mycket nöjd.

  • Medlem
  • 2004-04-13 19:57

Shit. Jag hade ställt in mig på att köra sladdlöst, eftersom jag alltid tycker sladdfan är i vägen... Men jag kanske ska tänka om... Snabbhet och ergonomi får komma i första hand. Ska kolla in mx510.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2004-04-14 23:45
Ursprungligen av moog:

Shit. Jag hade ställt in mig på att köra sladdlöst, eftersom jag alltid tycker sladdfan är i vägen... Men jag kanske ska tänka om... Snabbhet och ergonomi får komma i första hand. Ska kolla in mx510.

Det bästa man kan göra är att tejpa fast mussladden på sidan av skärmen. då är den aldrig ivägen.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-19 16:17

Jag säger bara MX 1000! Ska du spela så är det den som gäller! Mx 1000 är MX 500 seriens uppgradering. Den har skroll, skroll knappar (upp, ner, vänster, höger), Två knappar, skrollknapp, två thumb buttons, en switcha program knapp (jag har ändrat den till en vanlig knapp), trådlös, laser (inte optisk) och fullt programbara knappar. Ska du spela ska du ha den. Om du inte vill lägga ner så mycket pengar på den så finns också Mx 510 som passar bättre till bärbara datorer...

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2004-04-13 21:12

Jag kör med en gammal Logitech Mouseman Optical (tror att den är föregångaren till MX300). Bästa musen jag har provat, ever. Enda felet är att den smattrar rätt bra i skrollhjulet, men det kan man leva med.

Jag tycker personligen att alla trådlösa är för tunga att gamea med. Plus jiddret med batterier som alltid tar slut - man har inga nya hemma - kuta ner till statoil och köpa nya - klockan är för mycket, det är stängt... nä, inge kul.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2004-04-14 23:48
Ursprungligen av tomcat:

Jag kör med en gammal Logitech Mouseman Optical (tror att den är föregångaren till MX300). Bästa musen jag har provat, ever. Enda felet är att den smattrar rätt bra i skrollhjulet, men det kan man leva med.

Det behöver du inte alls leva med om det är föregångaren till mx300 vilket jag inte tror att det är. För jag tror att föregångaren heter Wheel mouse optical.

men sak samma. jag tror ändå det är samma design på scrollen i båda. Och om det är det så är det lätt åtgärdat att det smattrar i scrollen.

ta bara isär musen (en skruv i botten) sen tar du lös scrollanordningen, och där ska de sitta en liten metalltråd som är böjd för att skapa "hacken" när du scrollar. böj bara till den så de inte trycker likahårt mot scrollen så ska saken vara biff.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-14 20:26

nej trådlöst går inte att spela med, det ska du inte köpa.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2004-04-15 15:31

Whoa! GRYMT bra tips!
Saken är biff! Med både lök och brunsås! Tack som fan!

  • Medlem
  • Piteå
  • 2004-04-16 14:17

Så du har fixat de nu eller?

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2004-04-16 16:08

Japp! Klockrent tips!

  • Oregistrerad
  • 2004-04-20 16:12

http://www.razerzone.com/viper.html

Här,..annars är MX510 en bra spoelmus.. men sjäv gillar jag MX300 inte 310.. och när du dessutom plockar ut vikterna som sitter i den så är den klockren..

  • Oregistrerad
  • 2004-04-20 21:43

Jag kan säga att logitech mx310 är en mus med god precision och jag tycker den är snygg med. Lite liten, man får vänja sig. Mx500 är mer att vila handen på.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-21 17:04
Ursprungligen av svanerik:

Jag kan säga att logitech mx310 är en mus med god precision och jag tycker den är snygg med. Lite liten, man får vänja sig. Mx500 är mer att vila handen på.

MX 300 (den silvriga) är absolut bättre än 310, i mitt tycke.. bättre form iaf... 310 är lite för hög... Men ja ska masn gå ultimat så är det en Razormus man ska ha,.,

Bevaka tråden