Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac större än Bankeryd och Bjuv

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kunskapsbanken 99mac har fått draghjälp av Google som numera indexerar alla diskussioner och presenterar innehållet i sin sökmotor.

Det finns enormt mycket intressant information sparad i våra 290.000 inlägg i forumet. Google indexerar dagligen diskussioner och gör den sökbar i sina sökmotorer över hela världen - resultatet är att väldigt många upptäcker 99mac för första gången och väljer att stanna.

Den 16:e Mars firade vi 6000 medlemmar och tre veckor senare har vi redan nått 6250, mycket beroende på att över 500 personer om dagen klickar hit ifrån Google. Det är ett intressant fenomen som många webmasters ska dra nytta av.

Vi noterar även att befolkningen på 99mac därmed har baserat tätorterna Bjuv (6228 innevånare) och Bankeryd (6240 innevånare) - fast hos oss är det minst 99% Macanvändare och det gör det ju betydligt trevligare, eller hur?

Efter att ha bott i Bankeryd (Jönköpings kommun) i ca 16 år så måste jag göra er besvikna, det finns runt 9000 invånare i Bankeryd.

Edit: 7.787 invånare (1989) enl FBR.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-09 12:14
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Efter att ha bott i Bankeryd (Jönköpings kommun) i ca 16 år så måste jag göra er besvikna, det finns runt 9000 invånare i Bankeryd.

Edit: 7.787 invånare (1989) enl FBR.

Det kan ju ha minskat sen 1989.

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Efter att ha bott i Bankeryd (Jönköpings kommun) i ca 16 år så måste jag göra er besvikna, det finns runt 9000 invånare i Bankeryd.

Edit: 7.787 invånare (1989) enl FBR.

Jag fick siffrorna ifrån SCB:s hemsida - här hittar du Exceldokumentet:

http://www.scb.se/statistik/MI/MI0810/2003M00/mi0810dia1.xls

Dom gäller för 2001.

Jo, det är tänkbart, men jag vill hävda att det har ökat. Exakt hur mycket det har ökat vet jag inte, men det byggdes nya villor och lägenhetshus i princip varje år. Ett bra tecken på det är att det nu behövs en tredje sporthall, när det räckte med en hall för tio år sedan.

Glad påsk på er föresten!

Det är ju inte illa, varför inte grunda en ny republik !?
Samla alla appletalibaner och skapa det bästa av alla tänkabara länder vars grund är lagd med
hjälp av den store Macintosh !
Vilken kult det kunde bli ! Eller föresten... är....

Vilken reklam Apple skulle få, på tal om den gamla fina reklamfilmen...

Låtom oss låta frihetens klockor ringa
och fräls oss ifrån microsoft så som ock
vi söker hjälpa andra till äpplen på borden.
I Lisas, Plus och den store G5's namn ...

APPLE !

Staden 99mac?

Och alla 6000 medlemmarna skulle självklart överge sina nuvarande hem och arbeten på 2 röda och flytta till denna nya underbara stad... eller hur

Ja det är väl klart...
Jag skulle teckna mig för en strandtomt direkt !

Då får jag nästan ta och ge mig.

Aha, så de har delat upp byn i Bankeryd (6240) och Trånghalla (1089) - den lilla förorten till förorten till metropolen Jönköping i två orter. Men Torp finns inte med i statistiken, lång näsa för dem. Visst låter namnen som om de låg mitt i landsbyggden?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-09 21:50

Hur skulle reproduktionen gå till i 99mac? Tvångsrekrytera massa Windows-brudar?

Ursprungligen av Kira:

Hur skulle reproduktionen gå till i 99mac? Tvångsrekrytera massa Windows-brudar?

Carbon Copy Cloner.

Underskatta inte kvinnans intelligens !
Jag vet att det finns flera kvinnor här och jag känner flera som använder mac men som inte hittat till 99mac än !

Så i Lisas, plus och den store g5's namn så ordnar det sig nog !

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2004-04-10 11:23

Denna upprymdhet med draghjälp från Google kanske inte delas av alla.

Läs denna tråd Har du blivit Googlad? eller vad du inte visste om Google

Skapade en ny tråd och hänvisar ditt istället.

Senast redigerat 2004-04-10 12:15
  • Oregistrerad
  • 2004-04-11 09:39
Ursprungligen av Björnström:

Kunskapsbanken 99mac har fått draghjälp av Google som numera indexerar alla diskussioner och presenterar innehållet i sin sökmotor.

Den 16:e Mars firade vi 6000 medlemmar och tre veckor senare har vi redan nått 6250, mycket beroende på att över 500 personer om dagen klickar hit ifrån Google. Det är ett intressant fenomen som många webmasters ska dra nytta av.

Går man tillväga på något speciellt sätt för att få google att uppmärksamma och indexera en webbsajt?

Ursprungligen av Michael:

Går man tillväga på något speciellt sätt för att få google att uppmärksamma och indexera en webbsajt?

Vi har ändrat strukturen för forumet så att URL:erna inte längre är dynamiska, förut ingick det en lång lång lång textsträng som gjorde att forumet visste vem du var, idag är den funktionen gjord på ett annat sätt så att:

http://99mac.se/forum/showthread.php?p=357424
Alltid leder till samma ställe - förut såg den ut såhär:

http://99mac.se/forum/showthread.php?p=357424&s=FDSGLK345H234JL2KJFSDF98S7R234HK24HLSKJF9AS8DR792N4DFL2KJ3424L2K4

Gick man tillbaka till den länken fick man felmeddelande eftersom den långa textsträngen var en sessionsvariabel som hade gjort timeout för länge sen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-16 10:16
Ursprungligen av Michael:

Går man tillväga på något speciellt sätt för att få google att uppmärksamma och indexera en webbsajt?

Länka till din site här i forumet, är en start (kanske lite ful? Men länka från din profil om inte annat). Då kanske google följer den länken. Annars vet jag inte om man kan skicka länken för inkludering till Google, kolla Googles hemsida.

User Agent ser ut såhär: Googlebot/2.1 (+http://www.googlebot.com/bot.html). Så du vet om Google varit där.
Yahoo: Mozilla/5.0 (compatible; Yahoo! Slurp; http://help.yahoo.com/help/us/ysearch/slurp)
Någon annan: Mozilla/4.0 compatible ZyBorg/1.0 ([email protected]; http://www.WISEnutbot.com)

etc. Man hittar ofta ganska många bottar i sina webloggar.
Frågan är vad Mozilla/3.0 (compatible; Indy Library) är för något?

111 nya medlemmar sedan denna nyhet skrev för 14 dagar sedan (!)

1
Bevaka tråden