Ny MP3 Spelare

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-04-03 12:46

snyggare än ipod!

Nja... Men helt ok!

Tycker inte den är snyggare; stilren, visst, men den är ju totalt fantasilöst formgiven och ser ju ut som vad som helst från Sony eller någon annan japansk tillverkare...

Njae...

Ser bra ut, påminner om Sony´s snyggare MD-spelare.

Kan vara bökigt att navigera med bara en liten display på remoten, särskilt för mig som sällan anväder fjärrkontrollerma på mina bärbara ljudmaskiner.

Ful och oproffesionell sajt, ful musikspelare.

Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Ful och oproffesionell sajt, ful musikspelare.

Ja du är inte så vacker själv heller...

• Oregistrerad
  • 2004-04-04 12:02

Ful vet jag inte, tycker den är ganska snygg. Men jag undrar hur lätt det är att bläddra bland 20 gig musik med fjärren enbart.

• Medlem
  • Svedala
  • 2004-04-04 15:32

Inte i närheten så snygg som iPod, tycker jag.

Okej. M3 är väll en ganska okej mp3-spelare. Men jag tycker att den är lika fin och funtionell som iPoden. Men den kära iPoden har ju ett problem. Nämligen batteritiden. Och att man inte kan byta batteriet själv.
Därtil så är den tämligen dyr. Det är där i problemet ligger att efter åtta månader så är batteriet slut. Det finns extra grejer med extra batterier som man kan köpa, men ändå hur mycket pengar vill man lägga.
Finns det några schyssta alternativ kan vi fråga oss.

Själv så köpte jag en mp3man f60 någon månad innan jag köpte min powerbook. Och i efterhand så upptäckte jag att den i stort sätt inte gick att använda i kombination med min powerbook.

Så min fråga är vad ska man köpa om man inte vill lägga mycket pengar på en iPod och har en mac.

• Oregistrerad
  • 2004-04-04 20:32
Ursprungligen av farber:

...Det är där i problemet ligger att efter åtta månader så är batteriet slut...

Jag har haft min ipod i ett år nu. Jag använder den varje dag, laddar den nästan varje kväll när jag somnar med den och batteriet har inte blivit sämmre, absolut är det inte slut.

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Jag har haft min ipod i ett år nu. Jag använder den varje dag, laddar den nästan varje kväll när jag somnar med den och batteriet har inte blivit sämmre, absolut är det inte slut.

Samma här. Alla skriverier om iPodens kassa batteri är så grymt överdrivna.

Om man tycker att iPod är dyr så föreslår jag att man satsar på en iPod Mini. Jag testade en i veckan och den var helt grym! Vansinnigt snygg och väldigt liten och smidig. Dessutom är dess navigationshjul t.o.m. bättre än det på stora iPod.

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Oj. Där ser man. Det kanske bara är rykten i så fall.
Om man tänker efter så kan det vara svårt att hitta ett annat sätt en att lösa det med än ett internt litium-batteri. Det är ju inte direkt så att det finns att köpa i "radiohandeln"(batterierna alltså) så det är väll inte mer än rätt när man tänker på att det är en hd-spelar.

Men Mini:n verkar fylla den lukan som finns. Hoppas bara att priset håller amerikans standard.

Jag har den första iPoden 5gb. Gissar på att den är över två år gammal nu. Mycket använd. Har inte märkt någon prestandaskillnad på batteriet sen den var ny. Jag har inte varit jättenoga med det heller utan laddat upp det lite då och då och använt den i 25 minusgrader och 35 plusgrader.
Det här med 8 månader och sen är batteriet slut är helt taget ur luften.

• Oregistrerad
  • 2004-04-04 23:21

Är det nån som har kollat in Iriver H140? berätta i så fall!

1
Bevaka tråden