Apple Store betalning?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-04-01 18:15

Hej

Beställde förut idag en G5 1.8 DP på Apple Store och valde Bankgiro som betalningssätt.
Nu undrar jag:
HUR BETALAR MAN!?!?!?

fick ett mail ifrån dem om vad min order innehöll och så vidare, men inga instruktioner what so ever om hur man betalar.

Någon som kan förklara vart man ser detta?
Är jag blind?

• Medlem
  • Tjörn
  • 2004-04-01 19:12

Hehe, det är bankgiro numret m.m som jag vill ha då

• Medlem
  • Tjörn
  • 2004-04-02 23:09

ingen som betalat med bankgiro på Apple Store?

Ursprungligen av Ricky:

ingen som betalat med bankgiro på Apple Store?

Det tar ca 10 dagar innan pengarna står på deras konto. Betala med Master Card eller Visa eller välj en annan leverantör. Det finns många sidor om dett i dessa forum, sök!

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-04-03 00:22

nä, jag väntade några veckor på att få betalningsinfo, se ringde jag och avbeställde

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-04-03 09:50

Snacka om att apple store sverige suger grymt hårt.

Jag valde först också bankgiro beetalning. Och fick precis som dig ett mejl, men fanns inget kontonr.
Då hade de "missat" att skicka de sa snubben i supporten.

Sedan gjorde jag om hela min beställning till Visa betalning för jag fick reda på att det gick mycket snabbare.

• Oregistrerad
  • 2004-04-03 10:51

Har bara haft en kontakt med Apple Store och det var igår. Killen som hjälpte mig att beställa var väldigt schysst och kunde förstås ta mitt kortnummer direkt i luren. Smidigt. Så ring upp Apple Store bara, Ricky

• Medlem
  • Tjörn
  • 2004-04-03 12:44

Det är ju lite dumt att jag är tvungen att beställa från applestore, då jag får 10% rabatt tackvare CSN kortet
kan man inte använda sig av det på macoteket tro så man slipper Apple Store?

• Medlem
  • 2004-04-28 10:56
Ursprungligen av Ricky:

Det är ju lite dumt att jag är tvungen att beställa från applestore, då jag får 10% rabatt tackvare CSN kortet
kan man inte använda sig av det på macoteket tro så man slipper Apple Store?

CSN/Mecenat-rabbat får man bara på Apple Store. Men man kan fortfarande betala med ett kort om man har ett sådant.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-04-28 16:37
Ursprungligen av Ricky:

Fungerar CSN-kort på Apple Store Education? Jag trodde att enbart mecinat-kort gällde, och något sånt har jag ju inte!

• Oregistrerad
  • 2004-04-27 21:50

Sitter också och funderar på exakt samma sak. Jag fick följande info:

Citat:

Kontonummer: 00 6215
Bank Code: 9091
Check Digit: 1

Jag är säkert lite tappad bakom ett flöte, men jag lyckas inte omvandla det till ett giltigt PG/BG-nummer.

Ursprungligen av Doktor G:

Sitter också och funderar på exakt samma sak. Jag fick följande info:

Jag är säkert lite tappad bakom ett flöte, men jag lyckas inte omvandla det till ett giltigt PG/BG-nummer.

Det där är ju ett bankkonto!

• Medlem
  • 2004-04-28 10:54

Har du inget kort du kan betala med? Det går grymt snabbt med det. Som snabbast har jag fått min Airport Extreme basstation inom 48 timmar (levererat till min dörr) som jag betalade med kort.

• Oregistrerad
  • 2004-04-28 11:22
Ursprungligen av Björnström:

Det där är ju ett bankkonto!

Jo, men jag får inte FSB:s web att godkänna det som ett riktigt bankkonto. "Du har angivit ett kontonummer som inte har ett giltigt format." får jag som svar oavsett hur jag försöker mata in nuffrorna.

• Oregistrerad
  • 2004-04-28 00:00

Försöker olika former av syntax på FS-bankens web, men ingen vill godkännas. Varken som PG, BG eller vanligt bankkonto. Är det kanske lika bra att annullera beställningen och göra en ny och betala med VISA?

Hej Ricky!

Var i exakt samma läge som du för ett par månader sedan. Se denna tråd:
http://99mac.se/forum/showthread.php?t=40791

Ring Applestore, var lite småförbannad och kräv att få riktiga bank- eller postgironummer, för det finns sådana!

lycka till // Björn

• Oregistrerad
  • 2004-04-28 17:02

Det gör det, fast man får lite extra i rabatt om man använder Mecenat.

Gjorde förresten en ny beställning och betalade med Visa den här gången.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-04-28 22:32

Tänkte formulera frågan lite bättre, gäller rabatten för gymnasieelever med CSN-kort?

• Oregistrerad
  • 2004-04-29 15:58
Ursprungligen av AppleStore:

Vem kan handla?
Genom att klicka på “Acceptera” nedan bekräftar jag följande:
• Jag &aumlr minst 18 år
• Jag studerar eller undervisar vid KomVux, folkhögskola, universitet eller högskola i Sverige och har en giltig studentlegitimation
• Jag accepterar att Apple kontaktar mig för att kontrollera min status. Jag kommer på begäran att tillhandahålla bevis för denna, och jag accepterar Apples beslut att inte ta emot min beställning om jag inte tillhandahåller bevis som tillfredsställer Apple. Apples beslut kan inte ändras.

Tydligen inte.

1
Bevaka tråden