Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hardware test för G4 2x500Mhz

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en gammal "dubbelpropp" G4, 2x500Mhz som beter sig lite mystiskt. Är det någon som vet var man kan få tag i orginal CD'n som gör hårdvarutest? Finns den att ladda ner via Apple?

/TM

Du fick väl med den vid köpet av din dator eller?

Ursäkta att jag inte sett svaret tidigare. Nej, den är begagnad och skivan fanns inte med.

Ärligt talat så undrar jag om det följde med en sådan skiva till just din modell. TechTool pro bör klara det hela åt dig, men det kostar en slant...

http://www.micromat.com/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-12 02:13

Har en G4 MP 500 men jag håller på att flyttstäda så alla gamla cd ligger tyvärr hos shuregard fram till början av juni :-/

Blir dock osäker om det verkligen följde med en hardware test skiva till burken, kanske nåt apple började med senare. Har iallafall aldrig använt skivan trots att jag hade grava problem i början (sbs - 2 ide diskar som var master på samma kanal)

Jag har visserlign två hårddiskar men problemet är äldre. Satte i HD nummer två och gjorde en ren installation på den. Den nya hårddisken är en Seagate Barracuda 80GB, det enda jag använder numera.

Jag skall ta och kolal in techtool. Tror ni att Systemworks kan vara till hjälp eller är det bara för mjukvarurelaterade problem?

/TM

Ursprungligen av Treasuremine:

Tror ni att Systemworks kan vara till hjälp eller är det bara för mjukvarurelaterade problem?

/TM

Systemworks fungerar nog inte ens med "mjukvarurelaterade problem", fast nu var jag lite elak...

1
Bevaka tråden