Powerbook min på måndag?

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-26 08:21

Vart tog köptipsforumet vägen? Jag har beslutsvånda. En ny powerbook 15 alu kan bli min på måndag. Min vånda består i: ska jag vänta till det kommer en ny powerbook så att alun blir billigare. Just nu har jag en ibook 600 Mhz och är nöjd. Men jag vill kunna förredigera på datorn, och jag vill ha en dator som räcker några år in i framtiden. Har ett filmprojekt på gång just nu så det är därför jag vill köpa nu.

• Oregistrerad
  • 2004-03-26 08:37

Ojdå, hur kunde jag missa det?

• Oregistrerad
  • 2004-03-26 11:11

Måste betämma mig idag. Jag gör som ni säger.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-03-26 11:36
Ursprungligen av Ulf Boström:

Måste betämma mig idag. Jag gör som ni säger.

Vänta, du ville ju ha en dator som räcker in i framtiden. Vänta då och köp det senaste. Kommer nog "snart" eller "när som helst", kanske på tisdag, eller nästa tisdag, eller nästa. Håll ut bara

• Oregistrerad
  • 2004-03-26 11:40

Det är ju bara så plågsamt att vänta. Nästan lika plågsamt som att köpa och bli av med en massa pengar.

Två val;

Vänta ut det som alltid finns runt hörnet och Du kommer att dö lycklig utan att någonsin blivit "lurad" av en utgående modell - men Du har å andra sidan tvingats leva utan dator.

Köp idag det bästa Du kan hitta av det som finns på marknaden idag och Du kommer att löpa risken att det kommer en ännu vassare dator på fredag - men Du har haft en bra dator att arbeta med.

Hur Du än gör så gör Du fel, Du kan helt enkelt inte komma runt baksidan av Ditt val, men är inte livet fullt av sådana situationer? Jag tycker att Du ska följa det sistnämnda rådet - Köp nu och ge f-n i att gräma Dig OM det kommer en ny på fredag.

• Oregistrerad
  • 2004-03-26 21:42

Låt oss se. Det värsta som kan hända. Jag köper en Powerbook 15 tum G4 alu för dyra pengar. Dagen därpå kommer Powerbook G5 för samma pengar. Då återstår att få tag i en alu G4 för något mindre pengar vilket kanske inte är så lätt. Den gamla modellen brukar försvinna rätt fort från återförsäljarnas lager till inte allt för reducerade priser. Återstår alltså grämelsen över att kunnat få en bättre modell för samma pengar. Kanske jag tar chansen. Det är ändå det nyaste modell av en mac jag köpt i hela mitt liv. Dessutom tror jag att den räcker för mina behov. Återstår då det slutgiltiga och avgörande valet. Har jag råd? Vilket jag naturligtvis måste avgöra själv.

• Oregistrerad
  • 2004-03-28 15:41

Låt oss se. Det värsta som kan hända. Jag köper en Powerbook 15 tum G4 alu för dyra pengar. Dagen därpå kommer Powerbook G5 för samma pengar. .

Jag sitter just i samma sits, men jag har gjort ett storre hopp.. Jag har alltid anvant PC och skulle egentligen kopt mig en varsting PC barbar som gar supersnabbare an en PB 1,25GHz, men.. men sa har jag idag bestallt en PB 15 1,25 med 1GB i ram iallafall.. Och jag sysslar i med foto, design och film..

Jag ar lika dum! Kanske dummare, det far jag veta om nagon vecka eller sa!

Men taaaank om en G5 kommer imorgon.. troligtvis inte..

Har varit ovanligt lugnt med "släpp" på sista tiden. Ge det 2-3 veckor till (spontan känsla).

Edit: ändrade lungt till lugnt ( 2st Mariestad 7.2)

Eftersom du frågar så är du rädd att bli "blåst". Därför bör du nog vänta på nästa tåg, det är liksom säkrast så...

Jag är i samma sits. Dock så kommer jag åka till USA nu i April och det blir den 17" som finns där då oberonde vad!

Räkna med 9:e månaders intervaller av nästan allt, speciellt Powerbook - då brukar nya modeller komma vilket väl borde bli maj denna gång om jag inte räknar fel.

• Medlem
  • 2004-03-27 12:44

Jag ska byta min Pismo till PB Alu 15" men jag har bestämt mig att vänta tills nästa speed bump kommer. Den borde komma, som Olle@mac säger, någon gång i maj. Frågan är bara om Apple brukar uppdatera sina produkter under "sommartider" (folk behöver pengar till semestern?)?

• Oregistrerad
  • 2004-03-27 15:05

Jag har haft samma problem som du, men jag beslutade mig för att köpa en 15" alu i torsdags så förhoppningsvis är den på väg just nu

Jag har läst i många forum och den stående rekommendationen jag har läst är att köpa det man har behov av och inte vänta på något som kanske kommer nästa tisdag. Dessutom, om det nu kommer en powerbook G5 så lär ju den första generationen vara 1) snuskigt dyr och 2) dessutom ha en del "barnfel" ...

• Oregistrerad
  • 2004-03-27 16:35

.

Citat:

Jag har haft samma problem som du, men jag beslutade mig för att köpa en 15" alu i torsdags så förhoppningsvis är den på väg just nu

Jag har läst i många forum och den stående rekommendationen jag har läst är att köpa det man har behov av och inte vänta på något som kanske kommer nästa tisdag. Dessutom, om det nu kommer en powerbook G5 så lär ju den första generationen vara 1) snuskigt dyr och 2) dessutom ha en del "barnfel" ...

Sedär en vän i nöden. Jo, jag har tänkt på det. Om det blir G5 så måste man nogr räkna med högre pris och att vänta ut barnsjukdomar. Rimligen senhöst alltså. Det är väl en G4 speedbump som är mest trolig och som skulle gräma en liten stund. Nu när man lägger ut så orimligt myckt pengar för en gångs skull. Du blir säkert nöjd och glad med din alu. Man brukar ju bli det när beslutet väl är taget. Dessutom ska det ju vara en alldeles förträfflig maskin.

• Oregistrerad
  • 2004-03-28 16:35
Citat:

Jag sitter just i samma sits, men jag har gjort ett storre hopp.. Jag har alltid anvant PC och skulle egentligen kopt mig en varsting PC barbar som gar supersnabbare an en PB 1,25GHz, men.. men sa har jag idag bestallt en PB 15 1,25 med 1GB i ram iallafall.. Och jag sysslar i med foto, design och film..

Jag ar lika dum! Kanske dummare, det far jag veta om nagon vecka eller sa!

Men taaaank om en G5 kommer imorgon.. troligtvis inte..

Igår 15:35

Jag känner din vånda.

• Oregistrerad
  • 2004-03-29 17:26

nu är det gjort, jag gjorde det. Beställde den. Kommer imorgon. Vad har jag gjort.

Grattis!

• Oregistrerad
  • 2004-03-30 21:34

Nu är den i mitt knä. Allting verkar fungera. Wow.

• Medlem
  • 2004-03-30 23:51

Nu är den i mitt knä. Allting verkar fungera. Wow.

Vilken PB har du köpt? <dreglar>

Grattis till din PowerBook! Det visade sig att du gjorde helt rätt, speciellt eftersom det inte blev några uppdateringar idag.
Kan säga att jag är väldigt glad att jag i nuläget inte behöver någon hårdvara, för i så fall är jag rädd för att jag kanske skulle vela fram och tillbaka precis som du, och bli lika förbannad för varje tisdag som går utan uppdateringar. Det mest logiska är såklart att köpa det man behöver när man behöver det och har råd, men det är en väldig skillnad att omsätta denna logik i praktiken.

• Oregistrerad
  • 2004-03-31 08:18

Powerbook alu 15" 1,25 Mhz. Satt till sent i natt. Tittade på familjebilder på den fina skärmen som jag än så länge känner är den stora hitten.

• Oregistrerad
  • 2004-03-31 11:44

Var köpte du den? Verkade gå riktigt snabbt.

Själv beställde jag samma dator från Apple Store förra torsdagen, och fick igår reda på att den i måndags hade blivit skickad ifrån Taiwan. De har tydligen inte dessa alu:s på lager, utan bygger dem vartefter de beställs. Har jag tur kommer den till Holland på fredag varpå TNT Express tar över ... så jag får nog räkna med tisdag/onsdag nästa vecka

• Oregistrerad
  • 2004-04-05 19:03
Ursprungligen av emilerl:

Var köpte du den? Verkade gå riktigt snabbt.

Själv beställde jag samma dator från Apple Store förra torsdagen, och fick igår reda på att den i måndags hade blivit skickad ifrån Taiwan. De har tydligen inte dessa alu:s på lager, utan bygger dem vartefter de beställs. Har jag tur kommer den till Holland på fredag varpå TNT Express tar över ... så jag får nog räkna med tisdag/onsdag nästa vecka

Beställde genom Grafit, ett Apple center med kontor efter norrlandskusten. De hade en obokad powerbook beställd, dessutom känns det tryggt att köpa den lokalt och av kunniga återförsäljare.

• Oregistrerad
  • 2004-04-09 04:31

skramen...

Beställde genom Grafit, ett Apple center med kontor efter norrlandskusten. De hade en obokad powerbook beställd, dessutom känns det tryggt att köpa den lokalt och av kunniga återförsäljare.

Nu ar detta ett ganska sent inlagg kanske men val sa viktigt for mig..

Jag har bestalls samma som du Alu 15, men det verkar droja innan den dyker upp.. Pa kul sa gick jag och tittade i den lokala applestore som finns har i Kunming/Kina och dar stod en gammal titaniumbook och jag lekte lite med den, jag blev lite skraj for skarmen sag minst sagt inte sa bra ut.

Hur ar din skarm om du tex tittar pa DVD film? Du skrev att foton ser bra ut, later lovande men ser du mycket slap effecter vid filmvisning? Har du testat an att redigera video pa den och vilken HD hardu da? 4200 eller 5400rpm?

Skraj PC anvandare..

Jag tänker oxå skaffa mig en sådan... och kommer att vänta... vänta.... behöver inte den förrän i slutet av juni.. så hoppas det kommer innan då bara..

1
Bevaka tråden