Hur får jag tag i Itrip??????

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur får jag tag i Itrip (Fm sändare till Ipod),på nätet???
Eller finns den att köpa någonstans????

Jag har sett några till salu på ipod.se köp & säljes.

• Oregistrerad
  • 2004-03-24 22:09

Ja, begagnat lär det ju få bli iallafall, olagligt som det är å allt. det vart tydligen ett riktigt liv om det där.. kanske inte vågar visa sin iTrip In Public längre

• Medlem
  • 2004-03-24 22:19

Om du vill ha en ny går det utmärkt att köpa på tillverkaren Giffins hemsida. Gå in på griffintechnology.com

Levereras till utlandet och kan betalas med svenskt kreditkort.

-Cilla

• Oregistrerad
  • 2004-03-24 22:26

Borde inte det hamna som smuggelhandel av olagliga prylar?

Ursprungligen av KKriss:

Borde inte det hamna som smuggelhandel av olagliga prylar?

iTrip är inte olagligt att köpa, sälja eller inneha, däremot att använda. (Rätta mig om jag har fel, men det var så jag minns att diskussionen gick förut.)

• Oregistrerad
  • 2004-03-24 23:19

Så var det förrut.. Nyligen, för nån vecka sen, blev det även olagligt att sälja och inneha iTripen.. därav fick alla återförsäljare sluta sälja den, varav vi (PC City) var en av dessa. skittrist.. Det var till och med snack om att dra in alla som redan hade blivit sålda. Givetvis ett omöjligt projekt, men bara tanken är ganska grov.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-19 22:37
Ursprungligen av KKriss:

Så var det förrut.. Nyligen, för nån vecka sen, blev det även olagligt att sälja och inneha iTripen.. därav fick alla återförsäljare sluta sälja den, varav vi (PC City) var en av dessa. skittrist.. Det var till och med snack om att dra in alla som redan hade blivit sålda. Givetvis ett omöjligt projekt, men bara tanken är ganska grov.

Shit... Har alltså staten gått in specifikt för att motverka dessa små sändare?! Okej att de står emot lagens ord, men jag har föreställt mig att de inte varit s.a.s. emot lagens idé...

Det här har kanske avhandlats på annat ställe iofs? Ursäkta i så fall...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-20 00:10

Vad jag hörde så var det ingen som ville CE märka den. Var och frågade på macoteket, vilket gör den olaglig att sälja i Sverige. Men det är inte olagligt att innehava en FM-sändare... tror jag...

1
Bevaka tråden