Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Följ med 99mac till Apple Expo Paris

Tråden skapades och har fått 231 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Örebro
  • 2004-08-31 11:41

Är det fler storlekar på skärmen eller bara 17"?

Ursprungligen av MigueI:

Är det fler storlekar på skärmen eller bara 17"?

17" OCH 20"

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2004-08-31 11:41
Ursprungligen av Kellogs:

är det bara jag som tycker att klarar de att trycka in en G5 i det där borde ju powerbooken också bli g5:a vilken sekund som helst..:)

Jjjaaaahaaaaaa!

Men öppna AppleStore nurå så jag kan handla!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-31 11:41

MacRumors: $1299 for the 17" with 256 MB RAM and the GeForce FX5200 GPU.

  • Medlem
  • Solna
  • 2004-08-31 11:44
Ursprungligen av Torkel:

MacRumors: $1299 for the 17" with 256 MB RAM and the GeForce FX5200 GPU.

http://www.keynote.ipodfrance.com/ säger samma pris

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-31 11:42

...finns att köpa i mitten av september....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-31 11:42

Ser riktigt trevligt ut. Skrivbordet kommer inte att bli sig likt. Man kan lägga in tangentbordet under skärmen när man inte använder datorn. Smart.

US$1899 - 20" display (1680 x 1050), 2.2" thick, 1.8 GHz G5, 256 MB RAM, 160 GB drive, SuperDrive, and same 64 MB video card

Ser riktigt snygg ut tycker jag ...

Citat:

[4:33 AM] It's white in color, and the crowd is going wild. It has a grey Apple logo on front. Everyhting fits together right behind the display. - posted by Bryan

[4:32 AM] It looks like just a Cinema Display with a DVD slot loader on right side towards the top. Aluminum foot. It's the world's thinest desktop computer, at less than 2" thick. - posted by Bryan

URGH!, bilder!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-31 11:45

Bild från keynoten...

Nu är Keynote slut....

  • Oregistrerad
  • 2004-08-31 11:46

Nu helt officiellt: http://www.apple.com/imac/

/J

  • Medlem
  • Borås
  • 2004-08-31 11:47
  • Medlem
  • Solna
  • 2004-08-31 11:47

End of keynote

himmel o pannkaka vad ful den var (ja jag vet att det alltid är nån som gnäller över det på nya produkter, men denna tar banne mig priset!) Hoppas på att den är läcker IRL.

Ursprungligen av sjovall:

himmel o pannkaka vad ful den var (ja jag vet att det alltid är nån som gnäller över det på nya produkter, men denna tar banne mig priset!) Hoppas på att den är läcker IRL.

Håller med, tyvärr ...
*Stoppar ner plånboken*

Apple Store är uppe

hmm, inte svenska va

Apple Store US

Hmmm... finns det ingen Keynote att se på i år via nätet???

Så har man då varit på sin första keynote! Det var en upplevelse, det hela var mycket proffsigt genomfört och publiken hängiven. Några saker:

- Det var inga problem att komma in trots att vi kom dit mindre än en timme innan. Fick bra platser, högt upp men centrerat. Det blev dock fullsatt till slut. Massor av folk, vet inte hur många platser Palais des Congrès har, men det var nog mer än 1000 pers där.

- Man fick visst ha med sig kamera. På det lilla specialforumet som Mondo satte upp för expot påstods det att alla väskor och kameror var förbjudna och att det tog en timme att få ut dom efteråt. Så var det inte alls. Bara stora väskor som ryggsäckar och liknande var förbjudet, annars hade folk med sig telefoner, ipod, kameror, videokameror, handväskor, axelremsväskor osv. Och där stod jag som ett fån utan ens en kamera att bevara den historiska stunden med...

- Applåderna och jublet var högt och starkt många gånger, men det togs till en helt annan nivå när iMac G5 kom upp ur golvet. Helt makalöst faktiskt och min flickvän tyckte att där gick gränsen för vad hon tyckte var rimligt

- Schiller var en bra talare och avsaknaden av Jobs var inte så farlig.

- Nya iMacen är verkligen läcker. Priserna är mycket bra dessutom.

- Som vanligt stämde ryktena med vad som kom. En ny iMac G5, allt-i-skärmen-modell, och inget annat. Säkert finns det folk som sucker och stönar besviket över att deras våta hårdvarudrömmar uppfylldes, men hey, get a life

Så, nu ska jag iväg till själva Expot i en annan del av staden. Och få en närmare titt på nya iMacen. Jag är dessutom väldigt sugen på att se den nya 30"-skärmen IRL.

Hälsningar från Paris!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-31 19:16

Nu finns det en keynote:
http://stream.apple.akadns.net/

Vilka har planer på att åka i år? Ryan Air till Paris den 19:e för 31:- (+198:- skatt&avgifter). Två nätter på Formula1 PORTE DE CHATILLON 2x40€ (plats för 3 personer i rummet=2x13,33€ per person). Ryan Air till Stockholm den 21:a för 31:- (+176:- skatt&avgifter).

Summa per person med 3 i rummet: ca 686:- för flyg och hotel.

Ursprungligen av Nilsanders:

Vilka har planer på att åka i år? Ryan Air till Paris den 19:e för 31:- (+198:- skatt&avgifter). Två nätter på Formula1 PORTE DE CHATILLON 2x40€ (plats för 3 personer i rummet=2x13,33€ per person). Ryan Air till Stockholm den 21:a för 31:- (+176:- skatt&avgifter).

Summa per person med 3 i rummet: ca 686:- för flyg och hotel.

Jag bokade mig nyss för Apple expo 2005 + Keynote. Är gärna med och delar hotellrum med ngn 99mac medlem.

Ursprungligen av Nilsanders:

Vilka har planer på att åka i år? Ryan Air till Paris den 19:e för 31:- (+198:- skatt&avgifter). Två nätter på Formula1 PORTE DE CHATILLON 2x40€ (plats för 3 personer i rummet=2x13,33€ per person). Ryan Air till Stockholm den 21:a för 31:- (+176:- skatt&avgifter).

Summa per person med 3 i rummet: ca 686:- för flyg och hotel.

Verkar intressant detta. Har registrerat mig och ska åka om tiden finns just då. Om så är, så delar jag gärna med någon för att få det billigare.

Bevaka tråden