Felbyggda iBookar från 2001?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Jag har en vit liten iBook från 2001 som har strulat lite med glappkontakt, flimmer på skärmen när man trycker på baksidan av den i närheten av mitten, skrivarstrul (drivrutinen försvann spårlöst, postscript-kaos) och att datorn ibland inte reagerar och stendör när den sitter i vila för länge. Jag hörde något om att Apple återkallat vissa datorer för reparation - var hittar man info om detta? Tyder mina problem på ngt sådant?

Tacksam för svar.

Apple fixar det där åt dig gratis, det är bara att ringa Apple Support eller spana in sajten apple.se/support.

Hmm... Apple fick åtminstånde turen att lura i mig Applecare på grund av dom där problemen -- innan jag fick veta att det var gratis.

Ursprungligen av sannanordlander:

Jag hörde något om att Apple återkallat vissa datorer för reparation - var hittar man info om detta?

Här: http://www.apple.com/se/support/ibook/faq/
Där kan du kolla om din dator passar för detta reparationsprogram, den ska ha ett serienummer mellan UV220XXXXXX och UV318XXXXXX.

Ursprungligen av sannanordlander:

Tyder mina problem på ngt sådant?

Både och. Skrivarstrulet har inget att göra med detta, men skärmflimmer kan däremot vara ett symptom. Ett vanligt tecken är att datorn verkar starta, men skärmen förblir svart.

1
Bevaka tråden