Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns alternativ till P900?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är ute efter en telefon som funkar bra med mac och som också kan ersätta handdatorn. Har bara sett SonyEricssons P900 hittills. Finns andra alternativ (gärna mindre i storlek) men som ändå har en skärmpenna (absolut krav eftersom jag skriver i kalendern hela tiden)?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-22 09:52

Är Treo600 från Palm/Hanspring påväg till Sverige?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-22 10:17

[QUOTE="Oloff"]Är Treo600 från Palm/Hanspring påväg till Sverige?

Före jul var den då inte det. Men de kanske har ändrat sig ifall efterfrågan har varit stor på den... Den är ju finfin f.ö. Framförallt ett bättre, välbeprövat OS (Palm ist för Symbian).

Annars finns ju Palm Tungsten W som alt. MEN enligt tester osv. så är den urusel. Långt ifrån den kvalla som övriga Tungsten-modeller erbjuder.

iPAQ borde ju snart komma med modeller med inbyggd GSM. Om det inte redan finns?? MEN då får man lida med ett ännu värre OS (Windows Mobile) som jag, utan att vara winbasssher i detta fall, tycker fullkomligen suger (har jobbat mkt med det).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-22 14:39

Vissa av Nokias Symbian telefoner har bra mac-stöd, ex Nokia 6600.

Det enda riktiga alternativet till P900 som jag ser det är, förutom Palms modeller, Motorola A920 och A925 som dessutom har samma operativsystem inkl gränsnitt vilket gör att alla program för 900an kan användas. Dock kräver A920 en uppgradering som är på väg, den nuvarande programvaran är nämligen spärrad för tredjepartsprogram som inte Tre godkänt men det tas bort med den nya mjukvaran.

Nokia 6600 är inget alternativ till en handdatortelefon, den har inte det jag vill ha, dessutom är det klent att använda MMC-kort i den när året heter 2004.;)

Motorola A920 kan fås till ett utmärkt pris i.o.m Tres erbjudande och med uppgraderingen installerad får man bl.a Bluetooth i den (förutom upplåsning för tredjepartsprogram). Den har bra skärm, är lättanvänd (tycker jag) och forrmatet kontra möjligheterna är acceptabelt. Batteritiderna är acceptabla, men inte jämförbara med P900ans och P800ans, men det är fullt användbart.

Sony Ericssons kommande S700i kan också vara intressant, med 1,3 Megapixels digitalkamera och mycket mera.

Tack för tipsen! Inte dumma alternativ men fortfarande något för stora (lika stora som P900 ung.) fast man får väl 3G med Motorolan. Verkar som jag får vänta lite så att en mindre modell kommer på marknaden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-24 21:23

Var finns info om att Motorola A920 och A925 ska fungera med iSync?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-27 03:25

De funkar inte med iSync. Inte ännu iallfall. Om jag skulle shoppa PDA-lur skulle jag nog vänta in Motorola A1000. Ska komma Q4 2004 sägs det.

Ursprungligen av henrrrik:

De funkar inte med iSync. Inte ännu iallfall. Om jag skulle shoppa PDA-lur skulle jag nog vänta in Motorola A1000. Ska komma Q4 2004 sägs det.

Har Motorola A1000 stylus?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-30 00:56
Ursprungligen av willread:

Har Motorola A1000 stylus?

Jag utgår ifrån det eftersom den ersätter A920/925. PDF här.

1
Bevaka tråden