studenterbjudande!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-03-20 02:51

vet inte om det har postats redan, men jag hittade detta erbjudande på svenska apple store. bild finns här om ni inte orkar logga in å kolla själva...

det är en 14" ibook (933 mhz) med airport extreme + nån svart väska oxå. paket kostar i vanliga fall 15480 kr, men här kommer du undan med 12990 kr. för er som inte räknar så snabbt i huvudet så tjänar man alltså 2490 kr om man slår till...

går i tankarna på att köpa en 12" ibook (800 mhz), fast med 60 gb hårddisk å airport extreme. det skulle kosta mig runt 12051 kr med 10% mecenatrabatt. btw, nån här som har koll på om det verkligen är 10% rabatt på mecenats äpplebutik? drygt en tusenlapp för större skärm + mindre hårddisk med andra ord. är det värt det när upplösningen på skärmarna är samma? just det ja, skiten e ju 133 mhz snabbare oxå! hur mkt påverkar det?

hoppas nån orkar svara på alla mina frågor, har flertalet till att få besvarade. det får bli en annan dag, är för trött nu...

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-03-20 08:46

Såg att man får en jäkla rabatt ifall man loggar in som student och anger ens skola.

3000 spänn på ibook 933.

Frågan är, kan man bruka csn-rabatten också?

Synd att jag inte såg, eller detta fanns när jag beställde :/

• Medlem
  • International user
  • 2004-03-20 10:27
Ursprungligen av skatan:

Såg att man får en jäkla rabatt ifall man loggar in som student och anger ens skola.

3000 spänn på ibook 933.

Frågan är, kan man bruka csn-rabatten också?

Synd att jag inte såg, eller detta fanns när jag beställde :/

Hur då logga in som student? Menar du Apple Store education, och att du där uppger den skola du går vid?
Observera att priserna som anges vid Apple Store Education -> utbildningsinstitutioner är exklusive moms. Det är inte därför prisskillnaden är så stor?

Ursprungligen av Loranga:

Hur då logga in som student? Menar du Apple Store education, och att du där uppger den skola du går vid?
Observera att priserna som anges vid Apple Store Education -> utbildningsinstitutioner är exklusive moms. Det är inte därför prisskillnaden är så stor?

Man kan logga i som student via Applestore men får då bara 5 %. Via Mecenat får man 10 % eller så måste man skicka sitt CSN nummer till Apple Store dvs går bara via telefon att få 10 %.

Erbjudandet på 12.990 SEK är inkl. moms - gäller alla för alla studenter och lärare om man loggar in via Apple store education med skolans namn.

Så har jag fattat det som!

när jag pratade med apple häromdagen så kunde man inte använda CSN rabatten på det erbjudandet! MED CSN rabatt får man annars 10 % på alla Appleprodukter. Beställer man via Applestore så får man 5% rabatt som student eller lärare - och då kan man även få det erbjudandet med Ibook 14 Airport + väska för 12.990 SEK. Har länge stått i valet och kvalet vilken storlek på Ibooken man skall välja och hade kommit fram till 12:an. Sedan stod valet mellan köpa den i USA eller här hemma!! Är fortfarande osäker! Kvalificerar inte för CSN rabatt - så då skulle det hela kosta 12.600 Ibook 12 60 GB + Airport. Men jag lutar fortfarande åt 12:an även om erbjudandet dom har här är mer prisvärt!! 12:an är mindre och därmed mer mobil och är inte det som är själva poängen? Har även sett här på forumen att de flesta föredrar Ibook 12 framför 14 eftersom de har samma upplösning på skärmen, 14 är alltså inte bättre och att 12:an är mindre och behändigare.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-03-20 10:51

här loggar du in för att ta del av erbjudandet. du måste allstå vara student.

skulle inte tro att du får utbyttja mecenatrabatten då:

Citat:

12. Erbjudandet får inte utnyttjas tillsammans med andra erbjudanden om det inte uttryckligen tillåts i villkoren för det erbjudandet.

detta är ett erbjudande för studenter, allstå e det inkl. moms:

Citat:

Priset inkluderar 25 % moms men är exklusive leveranskostnader (såvida inget annat anges).

men men, min fråga är fortfarande; gör den större skärmen + 133 mhz snabbare det till en fetare dator? är det värd ~1000 kr mer?

visst den blir snabbare men klumpigare om du frågar mig! En del tycker att upplösningen inte är lika bra dvs det ser bättre ut på 12:an.

• Medlem
  • 2004-03-20 14:11
Ursprungligen av h0ax:

vet inte om det har postats redan, men jag hittade detta erbjudande på svenska apple store. bild finns här om ni inte orkar logga in å kolla själva...

det är en 14" ibook (933 mhz) med airport extreme + nån svart väska oxå. paket kostar i vanliga fall 15480 kr, men här kommer du undan med 12990 kr. för er som inte räknar så snabbt i huvudet så tjänar man alltså 2490 kr om man slår till...

går i tankarna på att köpa en 12" ibook (800 mhz), fast med 60 gb hårddisk å airport extreme. det skulle kosta mig runt 12051 kr med 10% mecenatrabatt. btw, nån här som har koll på om det verkligen är 10% rabatt på mecenats äpplebutik? drygt en tusenlapp för större skärm + mindre hårddisk med andra ord. är det värt det när upplösningen på skärmarna är samma? just det ja, skiten e ju 133 mhz snabbare oxå! hur mkt påverkar det?

hoppas nån orkar svara på alla mina frågor, har flertalet till att få besvarade. det får bli en annan dag, är för trött nu...

Om jag minns rätt så har de tidigare haft ett sådant erbjudande varje termin, oftast med iBook. Det brukar dock krävas lite letande på hemsidan för att hitta det:)

• Medlem
  • 2004-03-21 10:42

Fick detta erbjudande med Apple e-news :

Trådlös inlärning. Fantastiskt pris.
....................................
Om du är lärare eller heltidsstudent (över 18 år) kan du dra nytta av ett
fantastiskt erbjudande från Apple Store for Education. Från och med nu och
till slutet av april kan du köpa en 14-tums iBook 933 MHz G4, ett AirPort
Extreme-kort och en Kensington Saddlebag-väska, allt för det otroliga
priset 10 392 kr inkl. moms.

Nu kan du ansluta till vilket Wi-Fi-kompatibelt trådlöst nätverk som helst,
bära din iBook säkert och dra nytta av alla program för den digitala
livsstilen som följer med iBook (inklusive splitternya GarageBand) - allt
detta till ett oslagbart pris. Erbjudandet finns bara tillgängligt från
Apple Store for Education.
Läs mer nu
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/seInd?family=iBook

Har försökt få tag i Apple Store för att kolla vilket pris som gäller men inte lyckats komma fram.
Vore bra om fler försökte, för om priset stämmer så är det otroligt billigt.

Ursprungligen av NoAce:

Fick detta erbjudande med Apple e-news :

Trådlös inlärning. Fantastiskt pris.
....................................
Om du är lärare eller heltidsstudent (över 18 år) kan du dra nytta av ett
fantastiskt erbjudande från Apple Store for Education. Från och med nu och
till slutet av april kan du köpa en 14-tums iBook 933 MHz G4, ett AirPort
Extreme-kort och en Kensington Saddlebag-väska, allt för det otroliga
priset 10 392 kr inkl. moms.

Nu kan du ansluta till vilket Wi-Fi-kompatibelt trådlöst nätverk som helst,
bära din iBook säkert och dra nytta av alla program för den digitala
livsstilen som följer med iBook (inklusive splitternya GarageBand) - allt
detta till ett oslagbart pris. Erbjudandet finns bara tillgängligt från
Apple Store for Education.
Läs mer nu
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/seInd?family=iBook

Har försökt få tag i Apple Store för att kolla vilket pris som gäller men inte lyckats komma fram.
Vore bra om fler försökte, för om priset stämmer så är det otroligt billigt.

det måste vara exklusive moms??????

• Medlem
  • 2004-03-24 13:17
Ursprungligen av kustvagen:

det måste vara exklusive moms??????

Du har nog tyvärr rätt, när jag såg dom olika priserna gjorde jag en snabb huvudräkning och tyckte inte det verkade vara utan moms, så bra är jag på huvudräkning :rolleyes:

släpp det där med att 12" skullle vara så fenomenalt mycket mer bärbar än 14". självklart är den mindre, det gör dock inte 14" till en stationär dator.

12" iBook är en jättefin maskin, men jag ångrar inte en sekund att jag valde som jag gjorde. om man bortser från det faktum att jag idag kunde köpt samma maskin med väska och airport-kort billigare än när jag köpte min - utan några tillbehör.

passa på nu, det där är ett kanon-erbjudande.

• Oregistrerad
  • 2004-03-23 13:13

Men, om jag nu beställer 14" för 13 000 kronor, får jag dela upp den betalningen då? förrut vet jag att man kunde göra det... kan man det nu också?

upplägningsavgift på 350 SEK, 10 % ränta - avbetalning på 24 månader fast man kan betala av allt vid senare tillfälle.

Tror att det var så de sa till mig när jag frågade Applestore!!!

• Oregistrerad
  • 2004-03-24 09:49

Oh, praktiskt!

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-03-26 17:51

va nere på macforum idag å kollade på 14":aren, inget för mig... mkt smidigare med 12",ser bättre ut på skärmen å allt. vet inte hur stor skillnad det kommer kännas mellan 800 mhz å 933 mhz bara... nån som har en uppfattning? kan tillägga att pb, med sitt metalskal känns skönare än ibookens "plastiga" utförande...

1
Bevaka tråden