Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glapp skärm?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Powerbook G4 15" 550Mhz har drabbats av något slags skärmstrul. (Några veckor efter att garantin gick ut )
Det verkar som någon slags glapp i skärmen som gör att den ibland bara blir flimrande störningar på skärmen.
. Ibland uppstår felet när man rör vid skärmen, ibland försvinner det om man petar lite på den.
Felet uppstod första gången under en tågresa nyligen och då var flimret nästan konstant under hela resan. Sedan har jag knappt märkt av det, men nu så är det samma strul igen, men det går att rätta till tillfälligt genom att röra vid skärmen.
Någon som har varit med om detta?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-19 22:58

Jo, jag har precis lämnat in min ibook 500 dual usb för reparation av "glapp i skärmen" och dålig airport-räckvidd.
Antagligen var det bakgrundsbelysningen som krånglade, (då man fortfarande kunde se skärmbilden svagt när skärmen var svart) och jag hade hoppats på att det var glapp i kabeln som löper i gångjärnen.
Har inte fått någon riktig svar på vad som var fel, men de bytte hela skärmen för att komma tillrätta med räckvidden - då antennerna till airporten sitter i skärmen.
Inte sä mycket hjälp för dig kanske…
4020:- kronor gick det på kul nästan jämt.

Jo, det är väl glapp i kabeln man hoppas på. Ett skärmbyte låter inte lockande. DVD-spelaren har just lagt av efter att minsta dotter stoppat in en oönskad plastbit i den, och det ska gå på 4000 kronor plus moms att byta ut den...
Min skärm blir inte svart, utan bilden försvinner och istället blir det ett sammelsurium av störningar på skärmen. Fler erfarenheter?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-20 07:48
Ursprungligen av Davidh:

DVD-spelaren har just lagt av efter att minsta dotter stoppat in en oönskad plastbit i den, och det ska gå på 4000 kronor plus moms att byta ut den...

Hoppas verkligen att du har en allriskförsäkring. Då behöver du bara betala självrisken för en sådan grej.
Du kan säkert ta glappet i skärmen på allriskförsäkringen om det beror på ett åkat tappa den eller nåt.

sounds like a bad cable to me Davidh

  • Oregistrerad
  • 2004-03-20 09:46

Här kanske du kan hitta något om du är händig…
http://www.powerbooktech.com/items,cat-(3).ht...

1
Bevaka tråden