Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

NEC e616 erfarenheter?

Tråden skapades och har fått 219 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-12-09 15:23

Hur blev det med återkommandet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-09 15:29
Ursprungligen av Tim:

Hur blev det med återkommandet?

Det återkom aldrig

Kastade den där j-a skittelefonen åt helvete och gick och köpte mig en z1010 istället.

  • Medlem
  • 2004-12-09 15:57

Om någon av er har scriptet som gör att man kan koppla upp sig via blåtand så skulle jag vara glad om någon kunde skicka det till mig... tim(alfakrull)olsson.tf

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-09 16:03
Ursprungligen av Tim:

Om någon av er har scriptet som gör att man kan koppla upp sig via blåtand så skulle jag vara glad om någon kunde skicka det till mig... tim(alfakrull)olsson.tf

Du har mail...

Biggest piece of crap ever built!

Hade en NEC e616 förut. Det var den absolut sämsta telefon jag någonsin haft. För det första är menysystemet det konstigaste jag varit med om(iofs. en vanesak men ändå). Batteritiden är sämre än på min ericsson från 1995. Dessutom har vi den trevliga funktionen att den cirka två gånger om dagen låser sig så att man måste starta om den(som för övrigt tar längre tid än att starta om min stationära dator). Ibland är det även helt omöjligt att ringa till den även om den har full täckning och är precis nystartad. Så fort man ringer kom man bara fram till "telefonsvararen".

Tröttnade tillslut på problemen(har gjort alla firmware upgrades, även haft den inlämnad på tre flera gånger). Gick ned till Tre butiken och köpte en SE z1010 med kontantkort slängde ut kortet och satte in mitt vanliga Tre abonnemang. har funkat klockrent. har haft den i några månader nu. Har till dags dato ännu inte startat om den. Synkar kalendern och telefonboken med iCal och AdressBook varje kväll via Bluetooth. Använder den även som modem när jag reser.

OBS!
Jag är jävligt nöjd med abonnemanget(Tre fri150) och servicen jag fått av Tre. Det är bara den j***a skit telefonen som var kass

/Johan

Har det hänt något mellan apple och nec's 616? Den kallar ju sig numera för Xtreme vad det nu innebär. Hur som helst. Jag går nämligen i tankarna på att teckna ett 3 abg och en möjlig kommunikation mellan macen och telefonen vore gött. Den enda 3 telefonen som ser anständig ut enligt mig är just 616'an. Det är kanske även någon som vet om det snart är dags för en ny modell från nec's sida. 616'an har ju varit med ett tag nu....

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-02 07:59

Jag har en Nec e616 som är upplåst. Säljer/byter den gärna om det inte vore för att micen är lite konstig.

PS Teckna INTE 3 abonnemang om du vill slippa fakturor med egna påhittade kostnader.

Håll dig borta ifrån 616. har varit stora problem med den modellen, trots att det kommit nya firmware så har det strulat för många. Avvakta lite och ta en titt på nya nokia och Sonyericsson som kommer i april/maj.

  • Medlem
  • 2005-03-02 08:07

Tre är ok och e616 är ok efter uppgradering... Dock inte lika bra som Nokia och Ericsson telefoner men säkerligen lika bra som LG och Samsung mflr. Jag har fått igång e616 så att jag kan surfa med telefonen. Men det är väl i stort sett det enda med mac.

blev en motor-olas e1000, får se hur det blir...

Bevaka tråden