Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac cd-boot problem

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,
Jag har ett litet problem med att boota från CD-läsaren på min iMac Bondi Blue. Jag har försökt med ett flertal olika skivor, BeOS r4 - r5, NetBSD, MacOS X 10.3 och nu sist Darwin 7.0 men jag får bara samma fel i OpenFirmware, det står bara "LOAD-SIZE is too small" och jag vet inte vad jag ska göra. Har även provat att hålla in "C" vid boot (när plingplong-ljudet låter) men utan resultat.. Någon som har något tips på vad det kan vara?
Jag har alla senaste firmwares jag kunde hitta, har lyckats installera os9.2 från 8.5, men det gick ju eftersom den inte bootar om..
Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig, jag har ingen aning om vad det kan vara för problem.. :/

Med vänliga hälsningar,
Andreas (knaSen)

  • Oregistrerad
  • 2004-10-28 16:20

woho här var en till med ett liknande problem som jag, med undantag att jag bara provat 8.1 skivan...
Kan det va ett kollektivt självmord bland macarna?
men woha, pilla i openfirmware vågar jag inte än, bara provat "C"...
hur gör du för att prova boota i openfirmware?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-28 19:50

Du måste använda 74-minutersskivor till dessa maskiner...och andra i den generationen också för den delen.
Av den anledning köpte vi in ett par tusen Sony 74-minutare för serviceändamål...2:-/st.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-28 20:15
Ursprungligen av Schuckert:

Du måste använda 74-minutersskivor till dessa maskiner...och andra i den generationen också för den delen.
Av den anledning köpte vi in ett par tusen Sony 74-minutare för serviceändamål...2:-/st.

woha, panik. då måste man ju hitta en sån.... varför fungerar inte 80 min?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-28 21:39
Ursprungligen av call3:

woha, panik. då måste man ju hitta en sån.... varför fungerar inte 80 min?

Kan bero på någon begränsning i hur hårdvaran förstår spåren i CD:n när den körs i boot-läge. Det är ett faktum i alla fall..

1
Bevaka tråden