Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rainbow Six 3: Raven Shield

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som testat det?

Jag gillar Ghost Recon, liknar de varandra mycket?
Är sugen på att köpa RS3, men vill gärna höra lite åsikter först...
Var köper jag det bäst, är det Macoteket eller?

  • Medlem
  • 2004-03-15 11:38

Köööp!!
Själv har jag spelat en hel del GR men nu börjar jag svänga mot RS. Kan vara något krävande för datorn med både lyxig grafik och flyt men det är helt OK.
Det tar en stund att komma in i det nya taktiktänkandet när man kör multiplayer men ytterst kul med mer utrustningskit att optimera sig för de olika banorna.

Grafiken är nog inget problem (hoppas jag), har en G5 2x1,8 med Radeon 9800.
Jag kör mest single player, skiljer det mycket från GR eller är de rätt lika?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-15 14:46

RS3 är i klass med Ghost recon, om inte snäppet vassare, det beror lite på vad man föredrar. GR är ju lite mer friluftsvarianten medan RS håller sig mer inomhus. Håller med om att "planerandet" är lite bökigare och inte lika "hands on" som i GR. Grafiken är snygg och utrustningen och ljudet är något häftigare i RS. Jag kan bara utfärda ordern: Köp!

Kommer nog att bli ett köp lutar det åt...
Är det något utomhus? Det är en av de saker jag gillar med GR jämfört med tidigare RS, at det är stora utomhusbanor, gillar det...

Skulle en Powerbook 17" fixa RS???

flyter fint på min ibook...

RS är riktigt bra! Visst saknar jag de stora utomhus banorna ibland (Finns inget bättre än att vara sniper).
Jag gillar ordersystemet mer i RS än i GR måste jag säga, nu när jag blivit van med det.
Grafiken är bättre (helt ny motor om jag inte missminner mig helt) och flyter bättre tycker jag.

Visst det är ruggigt spännande med inomhus banor och tränga korridorer. Men det är svårare än GR tycker jag, men det kanske kan bero på min nivå som jag har inställd. Skillnaden mellan lätt och medel är för stor. Lätt då kan man spela Quakestyle. Medans Mellan nivån hänvisar en till krypa och aldrig skjuta utan ljuddämpare...

Jag har spelat en massa RS innan, men den nya versionen funkar nog inte på min iBook G3 800 Mhz. GR får rulla på den så länge tills jag köper min powerbook...

RS är mer realistiskt (så långt som jag kan bedöma). Framför allt två saker: Synfältet skyms av vapensiktet samt rekyleffekt (vapnet stegrar sig) när man skjuter.

Rörelserna är också verkligare. Märks tydligt vid "huk-gående" och ålning.

Men det är grymt kul

/Brake6

Saknar de gamla banorna ifrån RS 6 den till Mac OS 9...

Någon som sett mods eller fler banor till R6 RS?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-21 23:19
Ursprungligen av pizzabudet:

Någon som sett mods eller fler banor till R6 RS?

Japp finns et antal paket tt köpa, hade massor till PC.. glömt vad de heter bara...

Ursprungligen av jockeleu:

Japp finns et antal paket tt köpa, hade massor till PC.. glömt vad de heter bara...

JAgade mest kartor som spelfreaks tagit fram. Som till Ghost Recon.

Ursprungligen av pizzabudet:

Någon som sett mods eller fler banor till R6 RS?

Här finns lite kartor
Samt ett forum

För mac.

/Brake6

Finns det en patch för att kunna spela i nätverk mot Windowsklienter?

Ursprungligen av carlsson:

Finns det en patch för att kunna spela i nätverk mot Windowsklienter?

Tyvärr inte, och risken är 99,99% att det inte kommer släppas någon heller. Många utvecklare tänker dessvärre inte på att spelen i framtiden ska kunna fungera i nätverk med andra plattformar.

Finns det fortfarande ingen patch för att kunna spela i nätverk mot Windowsklienter?

När ska vi spela RS med/mot varandra då?

Ursprungligen av Mattias Hedman:

När ska vi spela RS med/mot varandra då?

Jag är redo!

1
Bevaka tråden