MInneskylning

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På Tradera så säljer någon vad som skall vara sk. minneskylning som jag aldrig tidigare har sett, någon som har ett omdömme att ge dessa ??? Dom är tillverkade i koppar samt med en tejp så att dom fäster på modulerna. I annonsen skrivs:

Vare sig du överklockar eller spelar spel är det viktigt att RAM-minne och grafikkortsminne kyls ordentligt. Bättre kylning ger längre livstid + bättre prestanda. Med dessa kylare kyls minnet ner på ett effektiv sätt. På baksidan av varje kylfläns finns värmeledande tejp fastsatt för enkel linstallation. Självklart kan de monteras på alla slags chip. Flänsarna är gjorda av ren koppar som är en mycket bra värmeledare.

Förmodligen är detta "over do it" så att säga men lite nyfiken är jag allt... hade det varit 1 april idag så hade nog detta platsat som ett aprilskämt.

+++

Om just dessa har jag ingen aning men som fd överklockare på PC-sidan så måste jag säga att minneskylning ger lite större marginaler för att lyckas. Har själv en annan modell.
Finns ju folk som vattenkyler sina minnen till och med.. Jag nöjer mig med processorn

Nåja, snart ska jag bli av med burken.

1
Bevaka tråden